Loconet over TCP - Lbserver

Nstars
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2022, 16:29

Loconet over TCP - Lbserver

Bericht door Nstars »

Ik blijf helaas problemen hebben met de YD7001. Het netwerk loopt nu goed, maar een connectie met Decoder Pro van JMRI mbo Loconet over TCP via de LBserver is niet stabiel. Ongeacht wat ik aan timeout instel verlies ik na een korte tijd (seconden tot enkele minuten) het contact tussen Decoder Pro en de YD7001. NB vanwege het gebruik op tentoonstellingen en bijeenkomsten loopt deze verbinding over Wifi wat bij de DR5000 nooit een probleem was. Doe ik iets fout of is hier iets aan in te stellen behalve de timeout?

De Wiserver loopt trouwens ook niet lekker, de verbinding is makkelijk te maken, maar daarna reageert een locomotief helemaal niet.

Marc

Nstars
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2022, 16:29

Bericht door Nstars »

Ik heb nu een update van zowel decoder pro als van de YD7001 gedaan en de verbinding met de Loconet blijft instabiel. Graag hier hulp bij.

Marc

Gebruikersavatar
Karst
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:47

Bericht door Karst »

Met de kreet "Stabiel" of "Instabiel" alleen kan ik niets helaas.

Graag meer info.

b.v. bij teksten als: "verlies ik na een korte tijd (seconden tot enkele minuten) het contact tussen Decoder Pro en de YD7001"
==> hoe zie je het
==> wat zijn de verschijnselen
==> etc.


Ik zal (opnieuw) een oude JMRI installatie met LBServer aansluiten. En kijken wat er gebeurt.

Grtzz,
Karst

P.S.

"...De Wiserver loopt trouwens ook niet lekker, de verbinding is makkelijk te maken, maar daarna reageert een locomotief helemaal niet..."
Nee, dat had ik hier en elders al eerder gemeld. WiThrottle is nog niet helemaal af.
Yet another Model Railroad Company

Gebruikersavatar
Karst
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:47

Bericht door Karst »

Zo... een "Read All Sheets" loopt.
Yet another Model Railroad Company

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

En als je in DecoderPro de Roco Z21 opgeeft als interface?

Die werkt hier stabiel
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Gebruikersavatar
Karst
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:47

Bericht door Karst »

Karst schreef: 18 feb 2023, 17:16 Zo... een "Read All Sheets" loopt.
En inmiddels met de 6e run bezig... Je snapt het al, 2.5 uur later en het loopt nog steeds.

Ik durf wel te zeggen dat er met het protocol op zich niets mis is.
Ik heb dit via LAN gedaan. Via WiFi heb ik helaas geen PC met JMRI

Vraagje:
LBServer Timeout.png
LBServer Timeout.png (127.37 KiB) 398 keer bekeken
... heb je de timeout wel op 0 staan ? Zolang JMRI "bezig" is, b.v. met een "Read All Sheets" is het geen probleem. Maar waag het niet om een minuutje op je mobiel rond te kloten, want dan is de verbinding weg.
JMRI stuurt dus geen "Keep-Alive" :'(

Grtzz,
Karst

P.S. Ik hoor net "klik" van het programmeerspoor-relais ==> run 6 is ook klaar en zonder fouten :)
Yet another Model Railroad Company

Nstars
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2022, 16:29

Bericht door Nstars »

Karst,

Even ter verduidelijking, met verliezen van verbinding bedoel ik, dat de centrale niet meer reageert als ik iets in decoder pro op de computer veranderd. Beste voorbeeld, je kunt direct na opstarten van Decoder Pro duidelijk de klik van het relais van de trackspanning horen als je op de groene knop in decoder pro drukt. Maar als je een halve minuut wacht, reageert het relais niet meer en elk navolgend commando van Decoder Pro komt ook niet meer door. Je ziet dan dat het programma probeert een verbinding te maken en dat loopt dan vast. Ik had al het vermoeden dat het met de time out te maken had, maar ik had nog niet de link met setting op 0 gemaakt. Ik vermoed, dat 0 inhoudt dat er niet meer naar de time out gekeken wordt en dat de verbinding constant live is.

Na de YD7001 installatie stond de timeout op 120 en ik had hem al wel langer gemaakt zonder groot effect, maar ik had nog niet de link met een setting van 0 gemaakt. Ik vermoed nu dat in de DR5000 configuratie de timeout op 0 stond want toen werkte alles vlekkeloos. Ik ga het morgen meteen proberen. BTW, voor mij is de verbinding per Wifi belangrijk omdat deze centrale in principe onderweg gebruikt wordt en dan heb ik niet direct zin om een router mee te nemen.

Mbt tot de Withrottle had ik nog niet gezien, dat die nog niet compleet is. Ik wacht dat dan ook af. Ik begrijp dat je veel te doen hebt, maar enig idee wanneer dit mogelijk verwacht wordt?

Bedankt in ieder geval alvast voor de hulp en ik hou je op de hoogte.

Marc

Gebruikersavatar
Karst
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:47

Bericht door Karst »

Hoi,

Ja, 0 is UIT


Ik keek zonet nog even. De JMRI die ik gistermiddag gestart heb loopt nog steeds en heeft de verbinding niet verloren.

Grtzz,
Karst
Yet another Model Railroad Company

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Wat hier als klacht omschreven word is denk ik een issue in JMRI software of die van de OS cq Java.

Deze klacht horen we vaker en komt ook voor op de Z21, Sprog en EcoS.

Welke Java versie gebruik je op de PC?

Ik heb goed resultaat met Bellsoft Liberica 17 LTD

Ik kan er volledig naast zitten maar ik gebruik DecoderPro op 5 computers. Bij 2 daarvan loopt alles telkens vast. En ik merk geen verschil met de gebruikte interface.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Nstars
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2022, 16:29

Bericht door Nstars »

Karst,

De time-out op 0 was de truc. Het werkt nu prima. Bedankt!

Marc

Plaats reactie

Terug naar “YD9401 DR5000 > YD7001 Upgrade module”