Terug melders werken niet mee

10819 X16, 10808 CAN RC
Arno.luijben
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2022, 12:12

Terug melders werken niet mee

Bericht door Arno.luijben »

Ik snap iets niet
Er staat een wissel verkeerd dus kortsluiting
Dat snap ik nog
Maar waarom doen mij terug melders het nou niet meer
Treinen rijden nog wel en bij binnenkomst op een blok zie ik ook het ledje even oplichten van de betreffende Z21 terugmelder
Maar ik de onderhouds tool licht er nix op en in i-train dus ook niet meer
Het vreemde is dat terug melder 6 van totaal 9 het nog wel doet maar 1,2,3,4,5,7,8,9 geven wel stroom aan de baan maar geen signaal naar i-train en onderhouds tool
Wat kan er hier aan de hand zijn ?

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Arno,

Welke terugmeldermodules gebruik jij??

Meestal helpt het om de baan (dus iTrain, Z21, en de hele mikmak stroomloos te maken) en dan weer aan te zetten.

Bij Digikeijs en een kortsluiting in hun terugmeldersmodule kan dit tot een defecte module lijden.
Met vriendelijke groet, Mark

Arno.luijben
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2022, 12:12

Bericht door Arno.luijben »

Ik gebruik alles van Roco
En elke keer als ik afsluit gaat overal de stroom van af
PC ook al opnieuw opgestart
Maar tot nog toe alles zonder resultaat

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Arno,

Hoe staat CV100 van de Roco X16 ingesteld? Standaard af-fabriek staat deze op 4 mA, alsdeze boven een bepaalde waarde staat en de stroomsterkte is lager dan dan de ingestelde waarde, dan geeft de X16 de blok niet als bezet aan.
Met vriendelijke groet, Mark

Arno.luijben
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2022, 12:12

Bericht door Arno.luijben »

Ik heb nergens aan gezeten en het werkten goed tot de kortsluiting door een verkeerde wissel stand
Dus zou een beetje vreemd zijn als ik nu plotseling andere waardes moest gaan instellen
Daarbij komt dat terug melder 6 het nog wel goed doet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Arno,

Het probleem met dit soort vraagstukken is dat ik hier achter een toetsenbord zit, de baan niet kan zien en dus ook niet dingen met een multimeter meten en visueel beoordelen.

Met dit soort vraagstukken kan het meestal 2 dingen: een fout in de infrastructuur (instellingen of bekabeling), of een defect in de module.

Is tijdens de kortsluiting de baanspanning ervan vanaf geweest? (de z21 heeft de baanspanning uit gezet tijdens de kortsluiting??) Zo nee, dan is de kans heel groot dat de module defect is geraakt. Maar hier kan ik ook geen uitsluitsel over geven omdat ik niet weet hoe het binnen in X16 is gemaakt en beveiligd. En ik geen ervaring heb met de X16.
Met vriendelijke groet, Mark

Arno.luijben
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2022, 12:12

Bericht door Arno.luijben »

Oké dat begrijp ik
En ik waardeer ook dat er inelkgeval mee gedacht wordt
Maar eigenlijk hoopte ik op een reactie van iemand die iets soort gelijks had mee gemaakt
Ik heb in middels i-train in tijd terug kunnen zetten tot de tijd voor het probleem ontstond maar het probleem blijft
Dus ik begin te denken dat het een hardware probleem is
Heb mijn baan plan inmiddels ook door gestuurd naar DTS afwachten of hun een probleem kunnen ontdekken en anders een nieuwe terug melder aanschaffen en die gaan proberen
Maar vindt het moeilijk te geloven dat er 8 van de 9 gelijk tijdig de geest geven
Inelkgeval bedankt voor nu


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Detectie”