Switchpilot extension

ErikvH
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Switchpilot extension

Bericht door ErikvH »

Hoi.

Ik heb hier iets raars aan de hand, ik heb 2 Esu switchpilot's er hier tussen zit een servo decoder de eerste wissel ligt helemaal los en deze is als volgt aan gesloten 3 draden is op de eerste aansluitblok aangesloten en 2 draden zijn aansloten op de baanspanning en alle spoorstaven zijn voor zien van isolatie railschoentje.

Toch komt er steeds kortsluiting als ik deze wissel wil bedienen met de multimuis de centrale is de Z21 (roco) de wissel is peco electrofrog.

Oja er zit zeker een draad aan deze wissel voor de puntstuk mocht er iemand deze vraag vragen.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen want ik weet het even niet meer bedankt.

Erik

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Om enige duidelijkheid te geven zal je omschrijving wat specifieker moeten zijn. Sowieso helpt het al als je de juiste benamingen gebruikt die ook op de modules vermeld staan.

Maak even een schets hoe je de wissel en de switchpilots servo en extention hebt aangesloten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

ErikvH
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Zo even een schets gemaakt sorry voor mijn handschrift deze is soms niet zo duidelijk het gaat om de volgende spullen.

Links Esu switchpilot extension , midden de switch pilot servo voor 8 servo , rechts switchpilot extension. De wissel is van Peco electrofrog de servo hangt uiteraard onder de wissel .

Hopelijk is de schets duidelijk genoeg.
IMG_4524.jpg
IMG_4524.jpg (1.76 MiB) 279 keer bekeken
[/b]

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Draai A en B eens om op de extention
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

DTS schreef: 29 dec 2023, 20:03 Draai A en B eens om op de extention
Potverdorie Martin, noem jij dit vakantie? :lol: ben je me weer net voor met de mogelijke oplossing :D


Erik:

Bruin naar 2 en blauw op 1, dus blauw en bruin omdraaien op de extension.
Met vriendelijke groet, Mark

ErikvH
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

DTS schreef: 29 dec 2023, 20:03 Draai A en B eens om op de extention
Martin dat heb ik ook al paar keer geprobeerd maar het probleem blijft dan nog steeds hetzelfde.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

ErikvH schreef: 29 dec 2023, 20:11
DTS schreef: 29 dec 2023, 20:03 Draai A en B eens om op de extention
Martin dat heb ik ook al paar keer geprobeerd maar het probleem blijft dan nog steeds hetzelfde.
Erik ik heb de handleiding er even bij gepakt:

Heb jij toevallig CV49 van de ESU (switchpilot) al geprogrammeerd? hier kan je de tijd instellen waarmee het relais wordt geschakeld, standaard doet de extension het meteen na binnenkomen signaal, dit kan leiden tot kortsluiting. Het is hoofdstuk 13 in de handleiding.
Met vriendelijke groet, Mark

ErikvH
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Morgen ga ik verder mee aan de slag heb zo vermoeden dat ik ergens in de instelling van de switchpilot extension iets moet veranderen.

Erik

ErikvH
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

ErikvH schreef: 29 dec 2023, 20:55 Morgen ga ik verder mee aan de slag heb zo vermoeden dat ik ergens in de instelling van de switchpilot extension iets moet veranderen.

Erik
Helaas wat ik ook probeer om de A en B draden om te wisselen , andere wissel voor in de plaatst gebruikt , alle 3 decoders naar de fabriek instellingen gereset ondanks dit blijft er steeds ergens een kortsluiting terwijl de wissel ligt helemaal los ligt van de rest van de baan.
De wissels die ik gebruik zijn van Peco electrofrog wissels.
De centrale is Z21 Roco.

Erik

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Erik, in de handleiding van SwitchPilot staat iets bij CV49, de standaard instelling heb jij kans dat op kortsluiting omdat het relais, al geschakeld is (schakelt direct) voordat de tong los is van railstaaf. Dit schakelen van de relais, dus de tijd voordat het relais schakelt kan je vertragen, dat staat in de handleiding te lezen bij Hoofdstuk 13 en bij CV49 in de handleiding.

Hoofdstuk 13 van de SwitchPilot handleiding even lezen. En anders even een hulpvraag (ticket) aanmaken bij DTS.
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “SwitchPilot Series”