Geleidende koppeling in oude houder met veertje

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 sep 2021, 12:33

Geleidende koppeling in oude houder met veertje

Bericht door Bram »

Beste modelspoorders.

ik heb een aantal Arnold coupérijtuigen die ik van verlichting wil voorzien, met wat ledjes condensator en gelijkrichtcel. Ik moet de elementen echter over verschillende wagens verdelen. Daarvoor moet ik geleidende koppelingen inbouwen. Dat zou makkelijk zijn de wagens voorzien waren van moderne NEM-koppelingen waren Dat zijn ze echter niet. Er zijn wel geleidende koppelingen die in de oude houders, met veertje, passen.
Hoe ik ze er in zou moeten passen is me echter een raadsel. De koppeling ligt vast in een rechthoekige ruimte, waarin ook het veertje zit. Hoe ik die ruimte open kan buigen is me echter niet duidelijk. Breken is makkelijk, maar dan?
Hierbij zit een foto van de oude koppeling.
Bijlagen
Arnold koppeling.jpg
Arnold koppeling.jpg (55.35 KiB) 231 keer bekeken
met vriendelijke groet,
Bram
Ik gebruik : iTrain, Dinamo, Arduino voor licht en geluiden, Peco rails.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Bram,

Ik heb deze vraag ook al gevolgd op dat andere forum. Echter jij wil naar een stroom doorvoerende koppeling.

In dit geval zal ik als ik jouw was de vraag neerleggen bij Paul Peters, deze is verdomd handig in koppelingen en 3D printen.

https://www.facebook.com/3dprintN/
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Marksintpancras schreef: 03 dec 2023, 18:00 Beste Bram,

Ik heb deze vraag ook al gevolgd op dat andere forum. Echter jij wil naar een stroom doorvoerende koppeling.

In dit geval zal ik als ik jouw was de vraag neerleggen bij Paul Peters, deze is verdomd handig in koppelingen en 3D printen.
Op zijn facebook vind je zijn contactgegevens.

https://www.facebook.com/3dprintN/
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 sep 2021, 12:33

Bericht door Bram »

Dank je voor deze nuttige tip! Ik ga contact met hem opnemen.
met vriendelijke groet,
Bram
Ik gebruik : iTrain, Dinamo, Arduino voor licht en geluiden, Peco rails.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 sep 2021, 12:33

Bericht door Bram »

Ik wil nog even melden dat zo het plaatsen van de magneetkoppelingen prima te doen is. De kleine spleet geeft voldoende manoeuvreerruimte en de kunststof is net flexibel genoeg.
Ik heb ze besteld en geplaatst, met goed resultaat. De koppeling eruit wringen was niet zo lastig als ik dacht. Paul houdt er mee op maar er zijn ook Duitse aanbieders, wel veel duurder.
met vriendelijke groet,
Bram
Ik gebruik : iTrain, Dinamo, Arduino voor licht en geluiden, Peco rails.

hvdkooij
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2023, 20:54
Locatie: Hattem
Contacteer:

Bericht door hvdkooij »

Marksintpancras schreef: 03 dec 2023, 18:00 In dit geval zal ik als ik jouw was de vraag neerleggen bij Paul Peters, deze is verdomd handig in koppelingen en 3D printen.
https://www.facebook.com/3dprintN/
Helaas is Paul afgehaakt qua productie omdat hij nergens meer de kwaliteit kan krijgen die hij verantwoord vind.
Wat natuurlijk ontzettend jammer is want het is echt fantastisch spul wat hij leverde.

Groet, Hugo.
Fleischman z21
Testbaan.

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”