Switchpilot extension

ErikvH
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Ik kom steeds niet verder met de baan.

Maar de wissel werkt in ieder geval zonder kortsluiting ook met de loc erop maar aan de wissel zit ook 2 draden voor de rij spanning .

Als ik deze los koppel in de verdeelblokken voor de rij spanning gebeurd er niks maar zodra ik deze aansluit in deze verdeelblokken gelijk kortsluiting.

Maar als ik naar deze tekening kijk zie ik maar dat ze aan 1 kant alle sporen geïsoleerd zijn en de linkerkant niet dat kan toch niet want op deze manier ligt de wissel toch in een blok?

Want nu heb ik ook de voet ( linkerkant) geïsoleerd.

Erik
Bijlagen
Afbeelding van WhatsApp op 2023-12-28 om 16.20.22_404bd5a8.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-12-28 om 16.20.22_404bd5a8.jpg (249.42 KiB) 173 keer bekeken

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Zet die blauwe en rode niet op de verdeelblokken, maar rechtstreeks op de wissel zoals getekend.

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

ErikvH
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Voordat er misverstanden komt zo is het nu hier aangesloten

De linker roze streep is geïsoleerd en aan de rechter kant zien jullie een rode en een blauwe lijn en deze naar de verdeelblokken en hoe de rest in deze schema getekend is dat is hier ook zo
Bijlagen
Afbeelding van WhatsApp op 2023-12-28 om 16.20.22_404bd5a8.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-12-28 om 16.20.22_404bd5a8.jpg (186.89 KiB) 171 keer bekeken

Ben Spoorman
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2023, 13:01

Bericht door Ben Spoorman »

Ik begrijp uit de openingspost dat je Peco Electrofrog wissels hebt. Kijk eens hier bij punt 3, het isoleren van de tongen ten opzichte van het hartstuk. Dat gaat je probleem oplossen.

https://www.hobby-en-modelbouw.nl/Uitle ... ctrofrogs-

Met groet,
Ben.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Erik,

Ik rij het Dinamo systeem met TM44 (stroomdetectie) over de volledige baan, de meeste wissels liggen fysiek in een blok van de scherpe kant van de wissel (bij jouw plaatje links). Daar voed ik de wissel ook mee. Echter behoort de wissel in iTrain niet bij het blok.
Maar passend voordeel is dat de wissel gedetecteerd zijn.

Echter bij wisselstraten of complexe dingen komt een andere trucje bij Dinamo aan te pas.

En een multimeter met piepstand is echt een handig hulpmiddel bij aansluiten van deze wissels.

Want in principe is is het aan sluiten simpel, voed het spoor aan de scherpe kant van de wissel, pak daar de rijspanning (rood + blauw) en 1 draadje naar puntstuk vanaf de Extension. En goed de wissel isoleren zoals er staat.
Met vriendelijke groet, Mark

ErikvH
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Eindelijk ik heb zo idee dat de eerste wissel met servo werkt.

Maar nu een ander raar iets als ik naar verschillende filmpjes of de handleiding bekijk zie ik bij als spanning/voeding 17V staan hier staat het maar op 11V heeft iemand een idee hoe dat kan en wat ik eraan kan doen?

Wat wel zo is de Z21 staat ingesteld op 15V zou het daar mee te maken hebben?

Erik

PS ik weet uit eindelijk waar het aan ligt dat ik maar 11 V heb staan op de display ik gebruik deze voeding MEANWELL Meanwell RSP voeding 100W / 12V / 8,5A

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Er zit een stelschroef op de voeding, draai die omhoog tot er 12V staat in je Switchpilot.

Maar dat mag geen issue zijn, ze werken al vanaf 8V gewoon goed.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

ErikvH
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Oke bedankt voor je antwoord Martin.

ErikvH
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Goeden middag.

Na wat problemen te hebben gehad ( Z21 , router + Multimuis) werkten plotseling niet meer maar dat is opgelost.

Maar waar het om gaat in deze topic blijft nog steeds een probleem ik heb al paar keer het draadje van de puntstuk opnieuw gesoldeerd de draden in het groene verwisseld niks helpt en de servo zit ook aangesloten.
Wat er ook nog aan de hand is de bewuste servo wordt warm hopelijk heeft dit niks met elkaar te betekenen.

DTS schreef: 02 jan 2024, 14:53 Zet die blauwe en rode niet op de verdeelblokken, maar rechtstreeks op de wissel zoals getekend.
Afbeelding van WhatsApp op 2023-12-28 om 16.20.22_404bd5a8.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-12-28 om 16.20.22_404bd5a8.jpg (249.42 KiB) 77 keer bekeken
Ik weet het even niet meer maar ik geeft het niet op het moet een keer opgelost worden.

Erik

Ronaldp
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 aug 2021, 08:36

Bericht door Ronaldp »

Je schrijft...de servo wordt warm.
Raar......blijft er spanning op de servo staan?

Mvg Ronald

Plaats reactie

Terug naar “SwitchPilot Series”