Switchpilot extension

Jannesvdijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 sep 2021, 11:16

Bericht door Jannesvdijk »

Niet dat de draad van polarisatie aan de wissel ergens tegen aan komt?

ErikvH
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Probleem opgelost zat ergens een klein foutje na lang zoeken uit eindelijk gevonden.


Erik

Ronaldp
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 aug 2021, 08:36

Bericht door Ronaldp »

En wat was het foutje dan?

Mvg Ronald

ErikvH
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Update zo vlak voor eind 2023.

Ik dacht dal alles in orde was , ik had eerst bij de verdeelblokken (van Martin de ptfix) voor de rij spanning niet juist aangesloten.

Maar na dat alles wel correct was aangesloten was het probleem niet opgelost , dan maar verder uitzoeken puntstukdraad los gemaakt van de switchmodule kortsluiting weg terug vast gemaakt.

Was het probleem uiteraard niet voorbij dan maar de rij spanning los gehaald en alles was normaal sluit ik de rij spanning weer zet ik de wissel om kortsluiting

Het probleem moet dus ergens in de instellingen zijn nadat ik tig keer de handleiding heb gelezen ik kan niks over mijn probleem vinden in de handleiding.

Erik

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Marksintpancras schreef: 30 dec 2023, 17:29 Erik, in de handleiding van SwitchPilot staat iets bij CV49, de standaard instelling heb jij kans dat op kortsluiting omdat het relais, al geschakeld is (schakelt direct) voordat de tong los is van railstaaf. Dit schakelen van de relais, dus de tijd voordat het relais schakelt kan je vertragen, dat staat in de handleiding te lezen bij Hoofdstuk 13 en bij CV49 in de handleiding.

Hoofdstuk 13 van de SwitchPilot handleiding even lezen. En anders even een hulpvraag (ticket) aanmaken bij DTS.
De schakeltijd van het relais is het probleem, die is nu direct. Het is CV49, echter ik gebruik geen ESU dus weet niet welke waarde het beste is.
Met vriendelijke groet, Mark

ErikvH
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Oke tot nu toe geen kortsluiting meer omdat ik wat veranderd heb in de servo 1 instelling , maar rijd de loc over de wissel dan is er weer die kortsluiting :?: :shock:

ErikvH
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Vreemd draai ik de rij spanningen in de verdeelblok om rijd de loc netjes over de wissel?

Erik
Hopelijk is deze probleem snel opgelost.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Erik,

Volgens mij had ik de verkeerde Esu handleiding, die van de SwitchPilot normale uitvoering.

Echter dat was mij fout, nu heb ik de handleiding van SwitchPilot Servo erbij gepakt, kijk eens bij CV118 voor servo1, Bit3, daar staat dat de schakeltijd van Extension kan vertragen. Dit is wat ik bedoel. Als je de servo schakelt en de relais meteen, en dat kan ook tot kortsluiting lijden als de tong nog niet is losgekomen van de railstaaf.

Heb jij toevallig een multimeter met piepstand, dan kan je kijken "wat met wat" verbinding maakt (ivm meten is weten).
Met vriendelijke groet, Mark

ErikvH
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Marksintpancras schreef: 31 dec 2023, 14:44 Erik,

Volgens mij had ik de verkeerde Esu handleiding, die van de SwitchPilot normale uitvoering.

Echter dat was mij fout, nu heb ik de handleiding van SwitchPilot Servo erbij gepakt, kijk eens bij CV118 voor servo1, Bit3, daar staat dat de schakeltijd van Extension kan vertragen. Dit is wat ik bedoel. Als je de servo schakelt en de relais meteen, en dat kan ook tot kortsluiting lijden als de tong nog niet is losgekomen van de railstaaf.

Heb jij toevallig een multimeter met piepstand, dan kan je kijken "wat met wat" verbinding maakt (ivm meten is weten).
Nee die heb ik helaas niet maar ik kan deze week wel voorzorgen dat ik er 1 heb .
Maar ik blijf het uitzoeken waar het probleem zit , als ik gewoon de 3 draden aansluit op de switch extension (voor de wissels) is er niks aan de hand maar nu kom het sluit ik 2 draden extra aan op de wissel voor de rail spanning dan komt er kortsluiting.

ErikvH
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 aug 2021, 21:39

Bericht door ErikvH »

Marksintpancras schreef: 31 dec 2023, 14:44
Volgens mij had ik de verkeerde Esu handleiding, die van de SwitchPilot normale uitvoering.

Echter dat was mij fout, nu heb ik de handleiding van SwitchPilot Servo erbij gepakt, kijk eens bij CV118 voor servo1, Bit3, daar staat dat de schakeltijd van Extension kan vertragen. Dit is wat ik bedoel. Als je de servo schakelt en de relais meteen, en dat kan ook tot kortsluiting lijden als de tong nog niet is losgekomen van de railstaaf.
Ben nu de handleiding aan het lezen hoe ik CV118 voor servo 1 Bit 3 moet instellen.

Erik

Plaats reactie

Terug naar “SwitchPilot Series”