Project Weesperlo (venheim2.0 ?)

Gebruikersavatar
Lennart
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jul 2021, 16:46
Locatie: Weesp

Project Weesperlo (venheim2.0 ?)

Bericht door Lennart »

Nieuw Huis nieuwe kansen, denk ik maar zo.

dus tijd voor een nieuw baan plan en tijd om ietsjes te groeien (hoop ik)...
heb nog geen akkoord van de dame des huizes maar dat komt nog wel....

maar dat geeft wel de kans om eens een mooi baan plan te maken.
nog niet in de juiste rails omdat ik nog niet 100% vrienden ben met flex rails maar het idee staat wel.

Afbeelding

Ik hoor graag jullie op en aanmerkingen.
mocht je vragen hebben stel ze gerust.
Met vriendelijke groet,
Lennart

Venheim | N-spoor | Z21 | iTrain

c-rails
Berichten: 176
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Goedendag Lennart,

Kun je iets vertellen over wat voor een soort baan je wilt? Dus zaken zols:
- welke rail?
- welke periode?
- analoog/digitaal
- enz.

En hou je wel rekening met de bereikbaarheid van alles?
Met vriendelijke groet,

Cor

Gebruikersavatar
Lennart
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jul 2021, 16:46
Locatie: Weesp

Bericht door Lennart »

c-rails schreef: 27 mei 2024, 07:19 Goedendag Lennart,

Kun je iets vertellen over wat voor een soort baan je wilt? Dus zaken zols:
- welke rail?
- welke periode?
- analoog/digitaal
- enz.

En hou je wel rekening met de bereikbaarheid van alles?
Heey cor,

Op het moment is de tekening gemaakt in Fleischmann picollo maar zal het waarschijnlijk Peco Code 55 worden.
voor periode heb ik eigenlijk het idee om het verouderd te laten lijken door de bouw stijl in periode 3/4 te doen en het trein verkeer zal vanaf die periode tot nu voorbij komen.
verder rij ik helemaal digitaal met een Z21.

voor de bereikbaarheid zullen er gaten komen of een pianoscharnier om het open te maken.
Met vriendelijke groet,
Lennart

Venheim | N-spoor | Z21 | iTrain

bpieters
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 aug 2021, 21:19

Bericht door bpieters »

Hoi Lennart,
Wat me meteen opvalt is dat het kopstation alleen vanaf het binnenspoor toegankelijk is.
Bij buitenbaan tegen de klok in kun je dat station dus niet bereiken.
Ook vanaf de binnenbaan met verkeer met de klok mee is het een probleem.
Een aanpassing daarvan is derhalve aan te bevelen.
Omlopen, koppelen en kopmaken in een overdekt schaduwstation kun je beter vermijden in schaal N.
De aftakking kun je denk ik beter vanaf het zichtbare station aan de voorkant maken.
Bij het hoofdstation ontbreken ook nog wat overloopwissels.
Linksonder zou ik wat ruimere bogen toepassen want in het zicht.
Verder is er niet veel aan te merken: een dubbelsporig ovaal met een aftakking.
groet,
Bert

c-rails
Berichten: 176
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Bedankt voor je antwoorden. Ik heb nog eens rustig naar dit plan gekeken en er komen toch wel een aantal vragen naar boven:
- in het zichtbare gedeelte middenin komen treinen aan. Naar ik veronderstel kunnen locomotieven losgekoppeld worden en doorrijden naar het doodlopend spoor. Vandaar uit kunnen ze alleen naar het onderste spoor en weer naar een doodlopend spoor. Wat is jouw gedachte daar achter?
- waarom leg je een spoor zo dicht langs de kant?
- Uit je beschrijving meen ik op te maken, dat scenery voor jou belangrijker is dan spoor. Waarom dan zoveel spoor niet zichtbaar?
- Je hebt voor N-spoor een giga grote tafel. Is het mogelijk om in de ruimte een smallere, maar dan u-vormige tafel de maken? Alles is dan veel gemakkelijker bereikbaar en je kunt dan ook veel meer met een schaduwstation, dan wat er nu ligt als een spinnenweb.
Met vriendelijke groet,

Cor

Plaats reactie

Terug naar “Baanplannen”