Welke YaMoRC centrale?

Topic voor de YD7000 varianten zoals, YD7001, YD7100 en YD7101
bvandewetering
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:30

Welke YaMoRC centrale?

Bericht door bvandewetering »

Hallo,

In een eerder draadje heb ik aangegeven dat ik mijn ruim 20 jaar oude Fleischmann Twin-Center wil vervangen door een YaMoRC – YD7100 centrale (viewtopic.php?p=5969#p5969). Deze centrale is echter nog steeds niet leverbaar door problemen met de centrale chip.

Nu zag ik vandaag op de website van YaMoRC dat er een nieuwe centrale in de maak is, de YD7010. Op deze website worden nu de volgende centrales beschreven:
  • YD7010, als een upgrade van de YD7001. Een prijs is nog niet beschikbaar.
  • YD7100, nog steeds met een vertraagde beschikbaarheid en een prijs van 189 Euro
  • YD7001-E, als een "intermediate solution to the delay of the YD7100+7101". Een prijs is "n.a."
  • YD7100+YD7101 SET, maar met de aantekening dat "this product has been cancelled. It will be replaced by the integrated YD7110, estimated Mid 2024".
Tot slot, als ik de handleiding van de YD7010 download krijg ik de handleiding van de YD7001.

Al met al zie ik helaas door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij helpen het bos te ontdekken. Hierbij is met name het verschil tussen enerzijds de YD7010 en anderzijds de YD7110 van belang. En natuurlijk blijft de vraag wanneer e.e.a. leverbaar zal zijn.

Met groet,

Ben

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Op dit moment is de 7010 in ontwikkeling waarna de 7110 zal worden ontwikkeld.

Wanneer de centrales leverbaar zullen worden is nog niet bekend. Je zult dus even geduldig moeten afwachten.

Op dit moment is het goedkoopste alternatief de Roco Z21 zwart.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

bvandewetering
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:30

Bericht door bvandewetering »

Dank je voor deze informatie.

De status van mijn Twin Center is niet zodanig dat vervanging op korte termijn nodig is. Verder heb ik voldoende geduld om te wachten op een YaMoRC centrale.

De vraag is ecnter ook wat het meest relevante verschil tussen de YD7010 en de YD7110 is. Ik heb de eigenschappen van de twee naast elkaar gezet, maar door de veelheid van (soms onbekende) begrippen raak ik wat de verschillen betreft de draad kwijt.

Met groet,

Ben

Ben Spoorman
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 dec 2023, 13:01

Bericht door Ben Spoorman »

Je kunt het ook andersom benaderen: maak een lijstje van wat je nodig hebt aan functionaliteit en kijk wat past.

Hier vind je het e.e.a. aan info over de 7010: https://yamorc-de.translate.goog/produc ... VxXDs895Mj

En je zult dan moeten "voorbestellen" bij een dealer anders is het achteraan de rij aansluiten.

Op Facebook is vermeld dat de interne uitlevering van de YD7010 gepland is voor eind juni terwijl er aan de YD7110 nog veel moet gebeuren. Alles onder voorbehoud natuurlijk, ik citeer slechts en ben niet de spreekbuis van YaMoRC.

Gr, Ben.

bvandewetering
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:30

Bericht door bvandewetering »

Dank je wel Ben voor deze infomatie, echter zoals gezegd had ik de eigenschappen van de twee centrales al naast elkaar gezet maar daarbij de draad verloren.

Vanmorgen ben ik gaan zoeken naar een mogelijkeid om de YD7010 te reserveren. In Nederland lukt dat nog niet, wel bij Modellbahnshop Lippe. Op hun website vond ik een interessante mededeling:

https://www.modellbahnshop-lippe.com/Pr ... l?s=Yd7010

Met andere woorden de YD7100 wordt niet meer geproduceerd."In plaats daarvan komt YD7010. Levering vanaf eind Q2 / 2024."
Over de 7110 wordt niet gesproken.

Als dit klopt (en waarom zou het niet kloppen), moet de website van YaMoRC geactualiseerd worden.

Met groet,

Ben

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Kan ook gewoon bij ons hoor, Even een mailtje sturen :)
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ben Spoorman
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 dec 2023, 13:01

Bericht door Ben Spoorman »

bvandewetering schreef: 06 mei 2024, 10:33
Vanmorgen ben ik gaan zoeken naar een mogelijkeid om de YD7010 te reserveren. In Nederland lukt dat nog niet, wel bij Modellbahnshop Lippe. Op hun website vond ik een interessante mededeling:

https://www.modellbahnshop-lippe.com/Pr ... l?s=Yd7010
Lippe vertoont een verkeerd plaatje van de YD7010. Dat is niet het model wat YaMoRC 2 weken terug op Facebook presenteerde.


7010 lippe.png
7010 lippe.png (1.19 MiB) 107 keer bekeken
Gr, Ben.

bvandewetering
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:30

Bericht door bvandewetering »

Al met al, verwarring over en weer.

Ik kan dit alleen maar vertalen in een verzoek aan YaMoRC duidelijkheid te scheppen op hun eigen website.

Met groet,

Ben

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Dan moet wel eerst alles in kan en kruiken zijn. Zoals op FB vermeld is alles nog in ontwikkeling. Zodra er een productie is gestart dan zal dat vast in orde komen.

Gewoon geduld hebben, dit gaat tijd kosten.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “YD7xxx Digitale centrale”