ESU decoders

Martijn B
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2021, 22:00

ESU decoders

Bericht door Martijn B »

Beste, ik zoek de juiste opvolgers van ESU Lokpilot4 decoders in de Lokpilot5 serie. Tot nu toe gebruikte ik ESU 54610 of 54611 voor locs; 54683 (microdecoders) voor de kleine ruimte; en 54620 als functiedecoders. Ik zoek de corresponderende modellen in de Lokpilot5 serie, maar weet niet welke de juiste is - er zijn zo veel modellen dat ik de weg kwijt raak. Kan iemand mij helpen? Hartelijk dank - Martijn Burgers

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Persoonlijk vind ik de micro decoders van V5 kwalitatief lang niet zo goed als die van de v4, mijn advies zou zijn om te kijken naar Doehler, Zimo of Kuehn voor schaal N.

Maar hier de nummer van de micro v5:
https://www.dtswebshop.nl/nl/esu-lokpilot-v5-micro.html
https://www.dtswebshop.nl/nl/esu-lokpil ... o-dcc.html

Groetjes
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ronald57
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:43

Bericht door Ronald57 »

DTS schreef: 15 sep 2021, 10:54 Persoonlijk vind ik de micro decoders van V5 kwalitatief lang niet zo goed als die van de v4, mijn advies zou zijn om te kijken naar Doehler, Zimo of Kuehn voor schaal N.
Wat is er niet goed aan dan?
Be yourself!

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Ronald57 schreef: 15 sep 2021, 11:23
DTS schreef: 15 sep 2021, 10:54 Persoonlijk vind ik de micro decoders van V5 kwalitatief lang niet zo goed als die van de v4, mijn advies zou zijn om te kijken naar Doehler, Zimo of Kuehn voor schaal N.
Wat is er niet goed aan dan?
Onder andere:
Het rijgedrag met de gebruikte motoren in n n spoor ,(ook HO gevallen bekent) laat vaak de wensen over. Om goed rijgedrag dan te krijgen plaats men meestal spoelen. In n spoor is dat meestal ongewenst. Er zijn genoeg alternatieven om beter rijgedrag te hebben zoals gebruik te maken van Zimo, Doehler en Haase, Trainomatic.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ronald57 schreef: 15 sep 2021, 11:23
DTS schreef: 15 sep 2021, 10:54 Persoonlijk vind ik de micro decoders van V5 kwalitatief lang niet zo goed als die van de v4, mijn advies zou zijn om te kijken naar Doehler, Zimo of Kuehn voor schaal N.
Wat is er niet goed aan dan?
Wat we veelal ervaren is dat er teveel techniek zit op een te kleine decoder. Hierdoor zijn ze niet stabiel en gaan ze erg snel defect. Ook werkt de zelflerende lastregeling functie (CV 54) meestal niet goed.
Bij ESU is het meestal dat ze een decoder te snel op de markt gooien en deze pas echt goed wordt na een paar jaar. Dit was met de V4 ook het geval.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

ESU Benelux-France
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2022, 10:05

Bericht door ESU Benelux-France »

Wie de juiste opvolgers van ESU Lokpilot4 decoders in de Lokpilot5 serie zoekt.... http://www.tsdbvba.be/handleidingen/A3-2021-NL.pdf
Groeten,

ESU Benelux-France

Plaats reactie

Terug naar “LokPilot series”