Minitrix Ratgeber PDF (69010)

Gebruikersavatar
MarcoTrix
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2022, 11:32

Minitrix Ratgeber PDF (69010)

Bericht door MarcoTrix »

Wie wel eens in het downloadbereik gekeken heeft van de service pagina's van de Duitse website van Trix, zal gezien hebben dat daar de Minitrix Ratgeber 69010 en 69012 aangeboden worden als download.
Toen ik net begon als N-spoorder heb ik beide opgehaald, echter dit liep al snel op een teleurstelling uit. Dat kan mede te maken hebben dat ik in de grafische industrie gewerkt heb.
Mijn belangrijkste bezwaarpunten:
— De PDF bestaat uit, zover ik kan beoordelen, gescande pagina's die in een PDF file zijn omgezet.
— Kwaliteit van het beeld is erg laag.
— Kleurzweem van het papier is nog steeds in de PDF aanwezig, dit kost extra inkt bij het afdrukken.
— In ieder geval bij 69012 is er een katern dubbel gepubliceerd, de ontbrekende pagina's zijn niet aanwezig.
— De spoorplannen die over twee pagina's afgebeeld zijn, worden niet als uitvouw weergegeven.

Ondertussen ben ik in het bezit gekomen van Minitrix Ratgeber 59 9001 00, en ik heb overwogen om deze om te zetten in een PDF file. Maar dit exemplaar is in zo'n goede staat, dat ik hem niet wil opofferen daarvoor.
Bij Johan Voermans treinen in Rotterdam kon ik Minitrix Ratgeber 69010 bemachtigen. Dit is een iets ouder exemplaar en heeft 132 pagina's, in tegenstelling tot 145 pagina's van de website versie. Helaas vermeld Minitrix geen jaartal of druknummer in de Ratgeber, dat zou identificatie een stuk makkelijker maken.

Ik heb besloten dit exemplaar wel om te zetten in een PDF file, omdat de plastic ringband verteerd was. Voordat ik de Ratgeber opnieuw ga inbinden, heb ik scans gemaakt van alle pagina's en van deze pagina's een dubbele (!) backup gemaakt.

Deze PDF:
— Is gescand op 600 dpi, en zal ook zo verder verwerkt worden.
— Er is kleurcorrectie toegepast, alle pagina's zijn ook wit, en hebben geen kleurzweem.
— Vanwege moderne compressie technieken kan deze PDF alleen gelezen worden met Acrobat Reader 6.0 of hoger.
— Spoorplannen die vermeld zijn over twee pagina's worden extra opgenomen als uitvouwpagina.
— Geschatte omvang per 10 pagina's is 30 Mb.
— Er worden bookmarks opgenomen.
Laatst gewijzigd door MarcoTrix op 05 nov 2022, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarcoTrix
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2022, 11:32

Bericht door MarcoTrix »

Voor de liefhebber: Minitrix Ratgeber PDF (69010) versie 1.2 is beschikbaar.
Grootte 432 Mb, dus neem even contact met me op, dan verstuur ik het met WeTransfer.
Acrobat Reader 6.0 of hoger is vereist, dit i.v.m. gebruik nieuwste compressietechnieken.
Tevens toegevoegd conversietabel Minitrix <—> Roco N / Fleischmann N rails (huidige assortiment, niet de <PICCOLO> PROFI rails).
Alle baanplannen zijn voorzien van een bookmark.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Top!! Leuk gedaan
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “Baanplannen”