Hoi,
Iemand ervaring met de yamorc software onder wine? En dan met name op een raspberry pi.
https://pi-apps.io/install-app/install- ... pberry-pi/ lijkt goede kansen te bieden.
Ik hoop het binnenkort zelf te testen. Eens zien de YD7001 configuratie software werkt op die manier .... Maar wie al getest heeft laat het horen.
Groet,
Hugo
Yamorc software onder wine?
Yamorc software onder wine?
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
https://hugo.vanderkooij.org/modelspoor/
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
https://hugo.vanderkooij.org/modelspoor/
Nog nooit getest (wist überhaupt niet dat native windows software op een raspberry kon draaien) maar ik ben wel benieuwd of dit werkt. Hoor graag van je of de test is geslaagd of niet.
Groetjes
Bernardus
Groetjes
Bernardus
Ik ben ook benieuwd.
In 2018 werkte het niet onder Wine...
In 2018 werkte het niet onder Wine...
Yet another Model Railroad Company
Vorig jaar ook nog niet helaas
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | Digitale Infodagen 2025
Domburg Train Support | Digitale Infodagen 2025
De installer werkt op een Rasberry Pi onder box64 met wine. Maar als ik de wine configurator start, wat dus op zich nog niets met enige yamorc software van doen heeft, dan loopt de rapberry Pi zich al klem en wel zodanig dat uitzetten na een minuut nog de enige optie is omdat er een loop op treed waardoor ik in 30 seconde al uit mijn SSH sessie wordt gegegooid terwijl ik ziet dat de configurator in een loop zichzelf lijkt te herstarten.
En daar ben ik tot nu toe gekomen.
Wat wel handig is om vanaf de raspberry pi met minicom de arcomora servo controller te kunnen tunen bij het test rijden. Soms toch net een graad verder met de servo. Omdat de 4e lok opeens wel een issue heeft met die wissel tong.
En daar ben ik tot nu toe gekomen.
Wat wel handig is om vanaf de raspberry pi met minicom de arcomora servo controller te kunnen tunen bij het test rijden. Soms toch net een graad verder met de servo. Omdat de 4e lok opeens wel een issue heeft met die wissel tong.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
https://hugo.vanderkooij.org/modelspoor/
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
https://hugo.vanderkooij.org/modelspoor/