Baureihe 216 Piko

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Baureihe 216 Piko

Bericht door Marksintpancras »

Jaja, het dieselpark is uitgebreid met een mooie rode Baureihe 216 van Piko, tijdperk 5.

Gisteren even het doosje geopend, decoder (een DH18a) erin geplaatst, Piko heeft het goed beschreven in het boekje, even wat schroefjes losmaken en plaatsen.
De lok ingelezen en geijkt en iTrain, wat opvalt, net als bij de baureihe 101 is dat de topsnelheid niet erg hoog is. Maar voldoende op mijn baan, die baureihe 216 rijden op mijn baan maximaal 80 km/uur en dat red hij net.

Maar toch even nieuwsgierig hoe de Piko smoelt met de Brawa baureihe 216 en een Fleischmann baureihe 218. Dus even wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Links is de Fleischmann br218, de middelste is de Brawa br216 en rechter is de Piko br216.

Ik vind ze gelijkwaardig ogen, qua maat hetzelfde, in de afwerking (details) zit het verschil.

Afbeelding

Links de Brawa en rechts de Piko, je zit dat de Piko mooier is afgewerkt dan de Brawa (en zeker dan de Fleischmann)


Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Jeroen
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2023, 16:58

Bericht door Jeroen »

Op "joubuis" moet je voor de lol eens zoeken naar "br218fan", deze knakker heeft heeft veel filmpjes gemaakt van de BR 218, vaak is het geluid geweldig van zo een machine.
Dit puur ff ter info.

gr Jeroen

Plaats reactie

Terug naar “Materiaal bespreking”