Beginners vraag

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 mar 2023, 10:44
Locatie: Zuid Limburg

Beginners vraag

Bericht door Luud »

Als beginner en leek begonnen met digitaliseren en warempel (voor mijn gevoel) met succes. Ik heb inmiddels een redelijke baan liggen met 16 blokken (ieder blok twee bezetmelders dus 2 x bezetmeldmodule) Inmiddels liggen er ook 26 wissels met magneetspoel (4 x de YD8008) Deze krijgen dus zijn informatie van de Dr5000 en iedere YD8000 zijn eigen voeding Fleischmann 6735 (15 volt Ac). Nu vraag ik me af hoeveel energie deze YD8008 trekt van de centrale, die gevoed wordt met een 3 amp adapter. Ik weet dat je met ieder materieel moet rekenen op 0,8 à 1 amp (H0), dus er kunnen dadelijk max 4 treinen rijden. In hoeverre dien ik rekening te houden met de stroomafname door 4x deYD8008 ??
Spoorse Groeten,
Luud.

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

De YD8008 zal per stuk nooit meer als 380 mA trekken. Dit is ook terug te lezen in de handleiding van de YD8008.

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Jurrien
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2023, 14:28

Bericht door Jurrien »

Ik wilde hier even op aansluiten.
Inmiddels heb ik één YD8008 gemonteerd en 8 wissels aangesloten zoals aangegeven op pagina 8 van de handleiding. De voeding was nog niet in het stopcontact gedaan.
Uit de handleiding haal ik niet de volgorde van de volgende stappen.
Ik begrijp dat ik op connector 9 de baanspanning kan aansluiten. Dat zou voor mij betekenen dat ik de YD8008 aansluit op de ringleiding, die ik onder de baan heb gespannen.
Maar in een ander topic lees ik dat het beter zou zijn om de YD8008 rechtstreeks op de ECOS aan te sluiten. Dan maak ik dus gebruik van het zelfde stekkertje die de Ecos verbindt
met de ringleiding.
Maar moet ik nu eerst de YD8008 op de baanspanning aansluiten en daarna de 220 voeding of andersom?

mvg
Jurrien

Plaats reactie

Terug naar “YD8008 Solenoid decoder”