Mijn ontwerp.

Adjudant
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2023, 11:06

Mijn ontwerp.

Bericht door Adjudant »

Dit is mijn nieuwe baan in schaal N. Ik rijd met RocNet (Rocrail) met de Raspberry Pi4 als centrale en de modules van GCA. Zoals je kunt zien is de baan een z.g. hondenbot waarin met dubbele keerlussen aan beide zijden een flinke uitdaging is bedwongen.
Het geheel is nog volop in ontwikkeling en aan tractiematerieel heb ik nog niets digitaals: de SBB-RAM-NS1003 van Minitrix (digitaal voorbereid) en een Duitse dieslelloc die geheel analoog is.
Heb er dus nog genoeg werk mee, zoals o.m. de motor van de DE-IV TEE vervangen en deze meteen te voorzien van een decoder, de baan leggen en van de nodige bedrading te voorzien, enzovoorts.
Waaldrecht.pdf
(479.98 KiB) 205 keer gedownload

GND
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 aug 2021, 15:34

Bericht door GND »

Waaldrecht, dat was een serie toen ik op de lagere school zat. Is het toeval dat je ontwerp Waaldrecht heet?

Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2022, 23:50

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Linksboven zit een verdwaald uithaalspoor, deze kan volgens mij gewoon weg. Verder is het een beetje een knutselt ontwerp, bij sommige wissels ontbreekt een stukje recht. Je hebt het over kopstation, maar rechtsboven wordt via een wissel verbinding gemaakt. Ik zou dit wissel weghalen, daarmee krijg je de mogelijkheid om de keerlus naar schaduwstation niveau te verwijzen. De kans is dan groot dat je het station nog wat verder kunt verlengen. Er staan geen maten bij, dus mogelijk is het spoor boven te kort voor een niveauverschil van 5-6 centimeter of meer.

c-rails
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Wat is je doel van je baan?
Met vriendelijke groet,

Cor

Plaats reactie

Terug naar “Baanplannen”