Wagen wordt niet herkend als ik deze naar een rijstrook sleep

Heuficus
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:07

Wagen wordt niet herkend als ik deze naar een rijstrook sleep

Bericht door Heuficus »

L.S.

Bijgesloten het ontwerp van de trein & autobaan van mijn vader. Na de focus op de treinen te hebben gehad (dat rijdt nu goed), zijn we nu bezig met de autobaan werkend te krijgen. Dat lukt tot op \ekere hoogte. Wat hebben we reeds gedaan

- Fysiek ligt de baan er, inclusief zendlussen, reedscontacten en magneetstrip
- Servo's zijn geplaatst, ingesteld en aangesloten op de OC32.
- Tests op servo's (OC320, zendlus (UCCI) en terugmelders zijn gedaan. Componenten worden herkend, terugmeldingen zijn zichtbaar op de terugmeldmonitor en servo's gaan netjes om.
- Twee voertuigen zijn omgebouwd door MMC en hebben een bijna volle accu.
- We hebben de voertuigen kunnen programmeren met een adres. Snelheidsmetingen moeten nog worden gedaan. Hiervoor hebben we een specifieke rijstrook van de testbaan in gedachten.
- in iTrain zijn rijstroken, melders etc etc aangemaakt.

ECHTER als we proberen een auto op een rijstrook te slepen, dan zouden we verwachten dat de naam van het voertuig daar komt te staan, en we (net zoals bij treinen) het voertuig kunnen routeren naar een andere plek op de baan. Echter de naam van het voertuig verschijnt niet in het venster. Met de kennis die ik en mijn vader hebben, begrijpen we niet waarom. Diagnose-tool toont een aantal melders die nog niet zijn toegewezen aan een rijstrook, maar daar kan het in onze ogen niet aan liggen.

Kunnen jjullie ons met deze informatie verder op weg helpen. Als er aanvullende informatie nodig is, dan horen we dat graag.

Groet
Pascal van den Heuvel
Bijlagen
Baan Frans-V7.zip
(35.54 KiB) 11 keer gedownload

NSHTM86
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2021, 10:31

Bericht door NSHTM86 »

Hoi Pascal,

Sleep je het MCC voertuig naar een rijstrook of naar zijn melder?
Ik krijg hem namelijk gewoon in zijn rijstrook:

Afbeelding

Gr Arnaud

Heuficus
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:07

Bericht door Heuficus »

Beste Arnaud,

Ik sleepte de auto naar de rijstrook (witte blokje), op dezelfde manier waarop ik een trein naar zijn blok sleep.

Als ik de auto op een melder sleep, dan verschijnt de naam wel in de rijstrook. Dus probleem opgelost denk ik.

Groet
Pascal

Plaats reactie

Terug naar “Dinamo / OC32 / MCC”