Slepers Minitrix Silberlingen

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Slepers Minitrix Silberlingen

Bericht door Marksintpancras »

Laatst in Duitsland, in de herfstvakantie, het setje Minitrix 15884 gekocht.

Afbeelding

Hele mooie gedetailleerde Nahverkehrs-wagons.

Afbeelding

Omdat ik ook het setje Minitrix 15306 had, wilde ik er een mooi lange sleep met binnenverlichting hebben, dus sleepers ( bijgeleverd in de verpakking, dat is top) gemonteerd, binnenverlichting erin gedaan en 6 rijtuigen achter elkaar, minitrix baureihe 146 en gas erop :shock: :o de lok wilde rijden, echter geen beweging in de rijtuigen :?: De sleepers die Minitrix erbij levert zijn zo dik, en hard. Deze sleepers worden op de as gedrukt in de midden van het wielstel, dat de rolweerstand zo groot is dat de wagons niet willen bewegen.

Afbeeldingimage uploader

Op bovenstaande foto, is de onderste sleeper de bijgeleverde sleper van Minitrix (dus de te dikke)

De bovenste sleeper op de foto is dunner geslepen, hierdoor werd de sleper flexibel waardoor deze minder rolweerstand kreeg op de assen en nu met gemak 6 rijtuigen achter elkaar kan zetten en een helix van 2% op kan rijden.
Met vriendelijke groet, Mark

Erik-B
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2021, 16:36
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

geluk dat je hebt kunnen oplossen.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac13.4, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

De dikke slepers, had natuurlijk nog een setje achter de hand van die dikke dingen :lol:, opgestuurd naar Marklin. Omdat ze zelfs niks op voorraad hebben konden ze het niet achterhalen.

Ik had ook een pakketje reserve onderdelen binnen gekregen, E177926, zijn de bewuste slepers. Ik heb 2 zakjes binnen, in 1 zakje zaten allemaal dunne (buigzame slepers) en in die andere was 1/3 te dik.

Ben zeer benieuwd wat de reactie van die Marklin Kundendienst gaat worden.
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Er is een reactie vanuit Göppingen :D

Ze hebben een kwaliteitsprobleem ivm de dikke slepers leveren problemen op icm binnenverlichting qua rolgedrag, alleen weten ze nog niet hoe ze het gaan oplossen. Wordt dus vanuit Göppingen vervolgd :lol:
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Materiaal bespreking”