Starten met YaMoRC!

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Starten met YaMoRC!

Bericht door OBBinN »

Olla,

Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van het depot gebied. Je kent het wel, draaischijf, ringloods, onderhouds sporen en al dat soort zaken. Ook een 2 sporige halteplaats met omloop en opstel sporen zit erbij. Helaas is RoSoft weggevallen en moet ik opzoek naar een nieuwe (vaste) manier van aansturen. Digikeys is op voorhand uitgesloten (slechte ervaringen mee) en andere zijn onbekend, evenals YaMorC.

Toch ben ik aangetrokken door dit nieuwe merk, vraag niet waarom, het is gewoon zo! Ik werk nu met een Intellibox 2 met Power 4 booster van Uhlenbrock. Bezetmelding van RoSoft even als wissels decoder vam RoSoft (magneet). De servo 's ( zicht baan) is met OC32ng gestuurd.

Voor het depot wil ik graag het nieuwe merk gaan ontdekken! Helaas bij de N-SpoorStore de YaMorC dag moeten missen, waardoor ik nu geen idee heb wat ik nodig heb voor een start met dit merk.

Wat wil ik gaan doen:
- Bezetmelding:
Reeds actief via het loconet (RoSoft), wil hier graag op door. Heb zeker 25 punten nodig voor het depot. Dus 1x loconet melder en 1 normal melder. Gekoppeld aan elkaar volgens 'SE link' of zo iets. Daar gaat het voor mij even op zwart.

Hoe stel ik de bezetmelder in op het juiste adres?
Wat heb ik nodig om dit voor elkaar te krijgen?

Kennis van Digital zooinis aanwezig en wil het graag leren, echter mij Duits (voertaal van website/handleiding) is mij helaas te machtig. Ik heb geen idee wat ik nou nodig heb om een goede start te maken en niet nog 3 bestellingen eruit moet gooien voordat ik aan de gang kan.

Dus kort:
Wat moet ik bestellen voor minimaal 25 bezetmeld punten over loconet?
Op termijn mogelijk uitbreiding voor wisselsturing (servo/ondervloer motor), sturing draaischijf etc. Maar voor de start de bezetmelding.

1 loconet module
1 normale module
1 koppeling tussen de modules

Maar verder? Dood lopend spoor eventjes.

Ik wil graag de juiste weg vinden om in het nieuwe jaar hier mee aan de gang te kunnen!

(Heb vandaag een heftige uitvaart achter de rug, mogelijk daardoor een wat warrig en onduidelijk verhaal, mij excuses daarvoor!)
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Gebruikersavatar
Karst
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:47

Bericht door Karst »

OBBinN schreef: 24 dec 2022, 18:51 ...Helaas bij de N-SpoorStore de YaMorC dag moeten missen, waardoor ik nu geen idee heb wat ik nodig heb voor een start met dit merk...
Hoi Wouter,

De eerstvolgende demodag is 30 december 2022 bij Bentink Modelspoor in Apeldoorn.


Misschien tot ziens,
Karst
Yet another Model Railroad Company

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Helaas moet ik dan gewoon op de proppen komen voor de werkgever..

Sta je in het begin van het nieuwe jaar op Houten? Dan kan ik mogelijk wel komen en informeren naar het hoe en wat..
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Gebruikersavatar
Ipharra
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2021, 16:33
Locatie: West Friesland

Bericht door Ipharra »

Heb bij mij alle meldingen via Loconet en s88 modules, gekopeld via ES-link stekkers, van YaMoRC geregeld. Naast de loconet en s88 module heb je de configurator YD9100 nodig plus een USB kabel. Verder nog van de YaMoRC website de bij dit artikel onder service vermeldde windows driver en configuratie software downloaden. Het instellen van adressen is echt een fluitje van een cent via de zeer gebruikers vriendelijke software. Op youtube is een video te vinden hoe je de YD9100 gebruikt, even op YaMoRC zoeken.
Groeten,
Guus

3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500

Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Bedankt Guus,

Hier kan ik wat mee! Dat was namelijk mijn vraag, wat ik nodig heb voor het in- of afstellen van de YaMorC producten.

In het nieuwe jaar eens gaan investeren hierin.
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Gebruikersavatar
Ipharra
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2021, 16:33
Locatie: West Friesland

Bericht door Ipharra »

Nog even een aanvulling mijnerzijds, de Loconet module heeft ook een USB aansluting, je hebt dan de YD9100 niet nodig alleen de correcte USB kabel met aan één kant de correcte connector die in de module gaat. Ben zo gauw even kwijt wat voor USB stekker dit is, kabel met aan één kant USB A en aan de andere kant USB Micro C met van die platte kantjes zoals in de oudere mobieltjes. Dan op de website bij de loconet module alsnog de driver en configuratie software downloaden, je kunt dan via de ES-link beide modules instellen.
Groeten,
Guus

3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500

Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain

Gebruikersavatar
Ipharra
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2021, 16:33
Locatie: West Friesland

Bericht door Ipharra »

Plaatjes zeggen meer als praatjes, deze kabel heb je nodig.

Afbeelding

Afbeelding
Groeten,
Guus

3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500

Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Toevallig heb ik zo een USB kabel liggen! Dus dat scheelt dan weer. Enkel de modules en de koppelstukjes nodig.

Bedankt voor de foto's, maakt het geheel duidelijker, ook wat betreft aansluiten er van (al was dat wel duidelijk met die koppel stukjes)

Toevoeging;
De USB kabel is usb-a met mini usb.
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Gebruikersavatar
Karst
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:47

Bericht door Karst »

Ipharra schreef: 25 dec 2022, 12:25 Afbeelding

WOW :shock: :shock:

Heel mooi :) Het doet me deuygd, dat je het concept begrepen hebt :D

Mooie afdekkapjes voor de RJ45 connectors ! Waar heb je die vandaan ?

Groet,
Karst
Yet another Model Railroad Company

Gebruikersavatar
Ipharra
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2021, 16:33
Locatie: West Friesland

Bericht door Ipharra »

Hoi Karst,

Dank je voor het compliment, en dit is maar de helft, op het andere eind van de baan zit nog zo'n rijtje voor het schaduwstation daar.
De afdichtdopjes heb ik bij Ali gevonden, wij gebruikten ze al in 19 inch rack switches om de lege connectoren af te dichten. Alleen die waren saai grijs en zag bij Ali dat ze ook blauwe hadden, vond ik wat beter staan in jouw modules.
Zit nu nog met smart te wachten op een servo-decoder om de rest om te zetten. Vind blauw mooier dan zwart :mrgreen:
Groeten,
Guus

3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500

Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”