Hoe het allemaal weer begon.

Gebruikersavatar
iTom
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2021, 07:43

Hoe het allemaal weer begon.

Bericht door iTom »

Het was ergens rond 2008/2009.
Onze kleinzoon was 3 jaar en speelde graag met de treintjes van Thomas en nog wat andere merken.
In die tijd waren wij natuurlijk de oppas Opa en Oma en genoten van het mannetje met zijn treintjes.
In de vakantie periode ga je dan natuurlijk ergens heen wat kinderen van 3 jaar leuk vinden, dierentuinen en dergelijke waren natuurlijk favoriet maar we wilde ook wat anders en zo kwamen we uit bij Miniworld Rotterdam.

Kleinzoon was er niet vandaan te slepen maar uiteindelijk nadat Opa had belooft een treinbaantje te bouwen als we weer thuis waren ging hij gedwee mee naar huis. Met de trein van Dordrecht naar Rotterdam en weer terug was al een hele belevenis want dat had kleinzoon nog niet meegemaakt. Was wel met het vliegtuig naar diverse tropische orden geweest maar het ov was geheel nieuw.

En zo geschiede, een zijkamertje werd opgeruimd en de eerste baan stond op de planning.
Het werd St. Barbara in Allgäu.

Afbeelding

Na een bezoek bij iemand in Oost-Souburg was ik er van overtuigd dat het allemaal analoog zou worden bestuurd maar wel met digitale treinen.
Onderweg naar huis dacht ik dat het toch wel gaaf was, de man had een digitale baan en ik was helemaal weg van de treinen die langzaam optrokken en afremden aangestuurd met Win-Digipet.
Maar ja, de kennis ontbrak en zo belande ik in het voor mij duistere gebied van koploper. Niks mis mee maar ik begreep er niets van en het lukte me daarom ook niet om maar iets te laten rijden.
Op een mooie zonnige doordeweekse zondagmiddag werd ik geconfronteerd met iTrain1.5.
Dat leek me wel wat en de handleiding uitgeprint. deze ging mee op vakantie en de 3e vakantie dag dacht ik het wel een beetje te begrijpen.
Thuis gekomen iTrain besteld en 2 weken later reden er 2 treinen.
Het was geweldig, trein 1 vertrok en even daarna trein 2.
En toen werd het spannend, ze moesten elkaar kruisen.
Trein 1 bleef onverschrokken doorrijden terwijl trein 2 begon met remmen en op tijd stopte.
Na dat trein 1 voorbij de kruising was trok trein 2 netjes op en heb ik de baan afgesloten.
Waarom dan afsluiten, wel het was feest, iTrain deed wat het moest doen en het was mij gelukt. Dus flesje wijn opengetrokken en gevierd dat mijn keuze op iTrain de juiste was.

St. Barbara in Allgäu werd verder gebouwd er kwamen een paar treinen bij en de bouw van de scenery gaf veel voldoening.
Terwijl de treintjes netjes hun weg vervolgde kon ik genieten van de scenery en deze steeds verder bouwen.
Dan komt er een punt dat de baan bijna klaar lijkt te zijn, not dus. Er is altijd wat te doen, groen aanbrengen zoals gras, struiken en bomen. Maar ook lantaarnpaaltjes enz. enz.
Ik belande echter in een tijd van mantelzorg. In die tijd ging de zin een beetje over, zag beren op mijn baantje en besloot tot verkoop.
Een koop was gesloten maar helaas, baan ging de trap niet af en dan is er maar 1 remedie, de zaag er in en afbreken.
Gelukkig hebben we de foto's nog en een enkele video.

Afbeelding

www.youtube.com/watch?v=uiTdhisIseQ
iTrain 5 | Rosoft | DR5000 | DCCNext | Lenz | Brawa | Roco line zonder bedding.

"Het is geen kwestie van kunnen maar van doen"

GND
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 aug 2021, 15:34

Bericht door GND »

Mooie foto's van een mooie baan.

Groet,
GND
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”