Pendelbaantje Sjors

Sjors77
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2021, 13:57

Bericht door Sjors77 »

Ik zou nog een foto plaatsen van de plek waar het huisje zou komen te staan. Bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

tevens begonnen aan het laatste huisje van het dorp.

Afbeelding

Afbeelding

Sjors77
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2021, 13:57

Bericht door Sjors77 »

Zooo mijn draadje hier is er gelukkig nog. Gewoon meer als een jaar niets mee gedaan :oops: Geldt dus eigenlijk ook voor mijn baan. Op wat groen aanbrengen verder geen motivatie/ tijd/ zin en alle andere excuses die natuurlijk helemaal niet gelden! Zo staat het er nu bij

Afbeelding

Weet gelukkig nog wel hoe ik een foto moet toevoegen :lol: Afgelopen tijd om in de stemming te komen wat auto's aangeschaft. Leuke modellen om zelf te verven en straks (over een jaar of 10 :shock: ) kleine scenes uit te werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar zonder gekheid. Doel is toch echt om eind dit jaar het baantje qua scenery af te krijgen. De details is dan leuk om daarna stukje bij beetje in te vullen.

Wel ga ik nadenken of ik voor I-train niet hulp ga regelen. Die motivatie ontbreekt nog steeds! Wellicht heeft DTS nog eens een hobby-dag en gooi ik het baantje in de auto om dan daar een dag te klooien. Goed dat is weer voor later.

GND
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 aug 2021, 15:34

Bericht door GND »

Dat gebrek aan tijd herken ik.
Ik hoop dat er dit jaar meer updates komen.

Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)

Sjors77
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2021, 13:57

Bericht door Sjors77 »

Nou Willem, Sneller als zelf gedacht :lol:

Omdat ik op dit toch alleen met de scenery bezig ben heb ik de achterplaat van de baan afgehaald. Hierdoor kan ik makkelijker eerst het achterste gedeelte van het broodnodige groenspul voorzien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de eerste stapjes gezet met het werken met styreen. Omdat ik het goederengebouw in een zelfgebouwd perrondeel plaats blijkt hier een lelijke keer te ontstaan:
Afbeelding

Met een stripje styreen en wat verf ziet het er voor mij al een stuk beter uit.
Afbeelding

Ook aan de veiligheid dient gedacht te worden dus een leuning en hekje mogen niet ontbreken
Afbeelding

Tot slot hebben de eerste bewoners ook hun intrede gedaan:
Afbeelding

Afbeelding

GND
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 aug 2021, 15:34

Bericht door GND »

Goed bezig!
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)

Momfer
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 sep 2021, 21:36
Locatie: Zwolle

Bericht door Momfer »

Netjes, lekker bezig zo!

Sjors77
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2021, 13:57

Bericht door Sjors77 »

Aangezien ik deze tijd vrij ben en het plan had om de baan rijdend te maken (wat is anders de zin van een treinbaan bouwen :shock: ) heb ik toch een andere weg gekozen. Het huidige baantje is afgebroken :cry: Alle gebouwen netjes kunnen verwijderen dus die gaan een nieuw plekje krijgen. Waar??? Op een nieuw (nog eenvoudiger) baantje.

En nu wel in de juiste volgorde. Eerst de baan op de juiste manier werkend maken en dan pas mag ik van mijzelf met de scenery beginnen. Aangezien ik de spulletjes van Dinamo heb gaat we dus gewoon daar weer mee aan de slag icm iTrain.

Vragen die me nu al wel bezig houdt is dat ik ooit eens heb begrepen dat je in iTrain prima met 1 melder per blok (worden korte blokken) kan werken. Daarnaast is het dan handig om bij het stukje (ca 30cm) waar ik de trein bij een stationnetje wil laten stoppen een extra melder aan te sluiten?

Iemand hier weet dat vast wel :lol:

De bouw van de baan ga ik uiteraard hier wel weer delen.

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”