Pendelbaantje Sjors

Sjors77
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2021, 13:57

Pendelbaantje Sjors

Bericht door Sjors77 »

Goedemiddag,

Ik zit al een tijdje op dit nieuwe forum mee te lezen en aangezien ik langzaam weer wat zin krijg om verder te gaan met mijn pendelbaantje maar gelijk besloten hier een topic te openen om jullie van mijn gepruts op de hoogte te houden. Hierbij een foto hoe het er bij stond toen ik geen zin meer had :(
Afbeelding

Ik maak gebruik van Dinamo en Itrain om gewoon ervaring hiermee op te doen. Zoals aangegeven het afgelopen jaar niets gedaan (behalve wat scenery gepruts). De hele dag in teams motiveert niet om daarna nog langer naar het scherm te turen :shock: Dinamo doet het maar het automatisch rijden in Itrain behoeft nog wel wat aandacht :lol:

Idee is een pendelbaantje van een 3-sporig schaduwstation naar een 2-sporig eindstation. 1 spoor personen en 1 spoor goederen. Hiermee heb ik de mogelijkheid om in de toekomst wellicht nog wat te proberen met het wegzetten van een goederenwagon terwijl de personen treintjes pendelen.

Afbeelding

Daarnaast is het de bedoeling dat het geheel uiteraard voorzien is van verlichting. Hier ben ik al wel wat aan het spelen geweest met smd? ledjes.

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort maar eens wat foto's maken van het scenery gepruts van de afgelopen tijd.
Sjors

GND
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 aug 2021, 15:34

Bericht door GND »

Ik ben benieuwd naar de voortgang.
Je hebt al veel gedaan, dus het komt vast wel goed.

Groet, GND
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Leuk!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Gebruikersavatar
Ger deguelle
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 aug 2021, 07:55

Bericht door Ger deguelle »

Leuk baantje

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

:D Groetjes uit Landgraaf ;)

joopspoort
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 okt 2021, 12:31

Bericht door joopspoort »

Welk stationsgebouw is dit?
Lijkt als 2 druppels water op het station van Sankt Niklaus - Zwitserland. Die heb ik op mijn baan staan.
Station Sankt Niklaus.jpg
Station Sankt Niklaus.jpg (94.83 KiB) 1513 keer bekeken
Groet,
Joop

Sjors77
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2021, 13:57

Bericht door Sjors77 »

Het is Faller 212108 Station Schwarzach. Lijkt idd als 2 druppels water. Ben er nog niet helemaal over uit of ik hem ga gebruiken. Er zit een goederenloods aan vast en ik zoek eigenlijk alleen een stationsgebouw. De goederen worden toch bij de goederenloods bij het andere spoor gelost.

Sjors77
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2021, 13:57

Bericht door Sjors77 »

Allereerst voor iedereen een goed en gezond 2022!!

Zoals aangegeven waren bovenstaande foto's van al weer even geleden. Precies te zijn ongeveer een jaar!!! Afgelopen jaar heb ik dus weinig gedaan, maar niet helemaal stil gezeten. Voordeel van een klein baantje is dat je snel vooruitgang ziet. Af en toe eens een uurtje met de scenery bezig geweest. Laatste weken wat meer tijd waardoor er toch al een flinke verbetering te zien is. Hieronder de foto's van de huidige situatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot mijn laatste projectje dat ik afgelopen week in elkaar heb gezet. Binnenkort hopelijk een foto waarbij deze op zijn plek staat.

Afbeelding

Wat een kwast en een beetje verf doet voor je modelbaan. ;)

Groeten, Sjors

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Leuk die foto's Sjors!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Sjors77
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2021, 13:57

Bericht door Sjors77 »

Gewoon omdat foto's altijd het leukste zijn. Kwaliteit kan beter maar zo met de telefoon is het even niet anders.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook hier helaas de terrassen gesloten :cry:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van het weekend een nieuwe laptop aangeschaft aangezien de vorige na 10 jaar geen zin meer had. Vandaag de boel geïnstalleerd en de baan er na een heeeeleeee lange tijd weer eens aan gehad. Het werkt al gaat 1 wissel niet helemaal naar de juiste positie. Hopelijk binnenkort eindelijk de motivatie om eens verder met I-train te gaan. Treintje ijken en een route maken. De rest werkt dus blijkbaar :shock:

Gebruikersavatar
Ger deguelle
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 aug 2021, 07:55

Bericht door Ger deguelle »

Dat ziet er heel mooi uit allemaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

:D Groetjes uit Landgraaf ;)

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”