WRDk stuurstand Benelux

Zelf maken is soms leuker dan kopen!!
Pjotr
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2021, 08:16

WRDk stuurstand Benelux

Bericht door Pjotr »

Een projectje dat onlangs nog is afgerond is de Benelux stuurstand op basis van het Plan-D restauratierijtuig. Over de verkrijgbaarheid van dit model valt na de komende beurzen iets meer te melden. Shapeways zal het hoogstwaarschijnlijk niet worden i.v.m. de fijne details, eerder een bekende kleinseriefabrikant en eventueel als exclusief bouwpakket. Een donor rijtuig is niet nodig. We wilden hiermee in eerste instantie een Plan-D serie ontwikkelen, maar door de laatste berichten vanuit de Piko hoek staat dit vooralsnog even 'on-hold'. Het restauratierijtuig (met interieur) zal nog wel op korte termijn afgerond worden, maar de ontwikkeling van 1e en 2e klas rijtuigen zou wel eens tijdsverspilling kunnen zijn als Piko ze binnen redelijke termijn op de markt gaat brengen.

Om die reden stort ik mij de komende tijd op de ontwikkeling van een DE2 treinstel. (Zie ander topic binnen de categorie 3D Design)

Afbeelding

Groeten,
Pieter
PBN-Design

Pjotr
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2021, 08:16

Bericht door Pjotr »

Inmiddels is versie 1.0 van dit model voldoende naar mijn zin voor de verdere productie. Onlangs is er overigens al een afgebouwd prototype bij Rob Bisschop te zien geweest.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “3D Design & printen”