Oostenrijks-Zwitsers thema

Gebruikersavatar
Sibbesuisje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:16

Bericht door Sibbesuisje »

Hoi Roel,
mooie progressie. Die draadjes bende is een bekend gezicht :lol:
Wat me opviel is de manier hoe je de perrons bouwt. Zag ik het goed dat je een flexible plastic strip gebruikt en dit later gaat opvullen? Wat (merk / artikel) gebruik je hiervoor? Ik zit zelf nog een beetje te worstelen hoe ik mijn peron ga aanleggen en jou aanpak ziet er uit als een mogelijk goede manier :)
Sander

N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Die perronrand is van Auhagen, nummer is mij even ontschoten maar ik gebruik deze ook. Opvullen ga ik met gips of iets dergelijks doen.
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 463
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D de Auhagen perronrand is artikelnr 44631.

Ik heb er net 9 meter van besteld ivm het vervangen van Markenburg perrons ivm bouwfoutje.

Het opvullen ga ik doen met Viva gietbeton, wat ze ook in de hobby hoek gebruiken, dan heb ik meteen hopelijk een betonlook.

Tevens, vind ik de Auhagen perronrand teveel plastic achting eruit zien. Dus heb loop er een advies verzoek bij DTS (zag iets van een draaischijf weatheren voorbij komen) ingediend om even wat Ammo Mig spul erbij te leveren.
Laatst gewijzigd door Marksintpancras op 09 feb 2022, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet, Mark

Roel
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 sep 2021, 09:20
Locatie: Blokker

Bericht door Roel »

Hoi Mark,

Die perronrand is inderdaad van Auhagen.
Afbeelding

Ik twijfel nog over een gipsvulling of xps. Beide zal wel werken dus ik wacht jouw progressie even af (met duidelijke foto’s :D ) zodat ik een weloverwogen beslissing kan nemen.

Vanavond de familie uitgebreid met de eerste van 2 Rätische Bahn Ge 4/4II en de autoverlad met stuurstand. De lok is echt een dingetje om te pakken te krijgen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sibbesuisje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:16

Bericht door Sibbesuisje »

bedankt heren voor de tip! En ik ben benieuwd hoe de opvulling van het perron gaat, zal het met veel belangstelling volgen :D
Sander

N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21

GND
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 aug 2021, 15:34

Bericht door GND »

Bedankt voor alle updates.
Ik vind dit soort posts leuk om te volgen.

Groet GND (a.ka. Willem)
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Bedankt voor de aanvulling (nummertje) :mrgreen:
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Roel
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 sep 2021, 09:20
Locatie: Blokker

Bericht door Roel »

Vandaag een tijdelijke lus aangebracht om de station sporen eens te stresstesten. Al met al een goede dag en gelukkig werkt de scissor naar behoren!
Waar ik echter van baal, is het volgende: vanaf mijn hoofdstation (spoor maakt niet uit) blijft de trein in iTrain op het spoor "staan" terwijl de trein allang en breed in de lus zit. Uiteraard loopt hij daardoor vast aan het einde van het volgende blok omdat de trein ergens rijdt, waar iTrain hem niet verwacht. Ik heb geprobeerd dit in een aantal foto's weer te geven. Wie kan mij helpen om een oplossing te bedenken?
De scissor (mijn vermoeden waar het mis gaat) is op 4 blokken aangesloten met bezetmelding (deze fungeert als voeding voor de wissel en is niet opgenomen in het blok). Als tweede melder is een stuk rails opgenomen na x cm vanaf de scissor en is de eerste blokmelder. De wisselmelder is ook aangegeven in iTrain als bezetmelder voor de wissel.

Overzicht van het probleem
Afbeelding

Vanuit een andere hoek
Afbeelding

iTrain overzicht
Afbeelding

Vervolgens sleep ik de trein naar het blok waar hij hoort te staan en gaan we verder met de route. Vanuit het eerste blok van de scissor naar het aangrenzende blok blijft hij ook staan in iTrain. Dan zet ik de trein in het tweede blok (laatste wissel van de scissor):
Afbeelding
Afbeelding

De trein laat ik de route afmaken en gaat zoals het hoort.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wie kan mij helpen aan een oplossing?

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 463
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Hey Roel,

Mooie vordering van jouw baan. :D met een heel herkenbaar stationsgebouw. Stond op mijn oude baan ook.


Even terugkomend op jouw iTrain probleem. Ik heb jouw baanplan niet, dus is even de grote lijnen die ik zie.

De scissor, zoals in jouw geval, zijn het 4 blokken die aan elkaar zitten met een kruis in het midden. De bezetmelding gebeurd toch door de blokken die op de scherpe kant van de wissels aangesloten zijn, waarom dan een wisselmelder????

Automatisch vullen van de blokken helpt in vele gevallen ook.

Mocht je er niet uitkomen, stuur jouw baanplan eens per PB, dan kan ik hem even na lopen en vergelijken met mijn eigen scissor icm Dinamo systeem.
Met vriendelijke groet, Mark

Roel
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 sep 2021, 09:20
Locatie: Blokker

Bericht door Roel »

Pff wat stom zeg. Bedankt Mark.
Die bezetmelders waren het probleem. Ik had dit vanmiddag ook al gecorrigeerd maar toen had ik sluiting. Nu de bezetmelders opgenomen in de blokken en het werkt!

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”