Locatiedetectie met DiNaMo Plug&Play

EngelbertL
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2021, 19:35

Locatiedetectie met DiNaMo Plug&Play

Bericht door EngelbertL »

Hallo,
ich habe eine Modellbahn Spur N mit sehr vielen alten Loks (Baujahre 1968 bis 1985) und will auf eine elektronische Steuerung ohne Umbau der Loks umstellen. DiNaMo Plug&Play scheint geeignet. Das System ortet Züge durch zusätzliche Trennstellen in dem Blockstrecken. Meine Anlage hat 30 Blockstrecken, von denen nur 10 durch Trennstellen eine Ortung der Züge ermöglichen. Wie kann ich bei DiNaMo Plug&Play die Standorterkennung anders, also ohne zusätzliche Trennstellen, erreichen? Mit TM-H? Oder anders? Ist das Einbinden komplex, mit programmieren verbunden, oder anderswie schwierig?
Grüße
EngelbertL


Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (Gratisversion):
Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie):


Hallo,
Ik heb een N schaal modelspoorbaan met veel oude locomotieven (gebouwd tussen 1968 en 1985) en wil overschakelen op elektronische besturing zonder de locomotieven om te bouwen. DiNaMo Plug&Play lijkt geschikt te zijn. Het systeem lokaliseert treinen door extra scheidingspunten in de bloksecties. Mijn modelbaan heeft 30 bloksecties, waarvan er slechts 10 toelaten treinen te lokaliseren door middel van scheidingswissels. Hoe kan ik locatiedetectie anders bereiken met DiNaMo Plug&Play, d.w.z. zonder extra scheidingspunten? Met TM-H of anders? Is de integratie ingewikkeld, verbonden met programmering, of anderszins moeilijk?
Groeten
EngelbertL

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1126
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Hallo Engelbert,

Dinamo gibt jedem Block die Möglichkeit, 4 Abschnitte mit Stromerkennung zu versehen. Letztlich liegt es an der verwendeten Software, wie diese Detektoren eingerichtet werden sollen.

Grüße

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “TM44”