Modelspoorbaan Sankt Pankras

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D Afgelopen zondag met mijn dochter (de kleine leidinggevende van de modelspoorbaan) even in Rijswijk geweest. Was gewoon gezellig druk, tja en door het internet neemt de kwaliteit en de hoeveelheid van tweedehands treinen in mijn ogen af. Echter een beurs is ook om eens van je zolder kamer af te komen en gezellig met je mede modelspoorders te praten. Nou ik heb gewoon lekker naar de baantjes gekeken, en gehaald wat ik nodig had. Asfalt, struiken, en meer niet.

Maar ja, @DTS stond er ook, dus 2 bedieninspaneeltjes, messfahrwagen van Arnold, en wat Zimo breintjes in de tas en op naar huis.

Op mijn baan heb ik de DB Systemtechnik rijden met een setje Raillab van Minitrix, en de Messwagen met een stuurstand Fahrmesswagen van Arnold.
Met Raillab geen problemen, maar nu komt de irritatie van de stuurstand van de Fahrmesswagen. In beide rijrichtingen brandje het koersbord wat doorscheen naar de cabine. Maar als dat ding rode sluitseinen toont, mag van mij het koersbord wel uit. Vanuit fabriek zat er een Nem651 stekker in voor functiedecoder.
Afbeelding

Zoals je op de foto ziet, maar dat betekent dus dat wit en geel voor sluitseinen zijn, en ja wat is dan de aansluiting voor de drie leds die je op bovenstaande foto aan de linkerkant van de printplaat ziet??? Nou dat is dus even de multimeter pakken en piepen. Ik wist gezien de front- en sluitverlichting via - verbonden was aan geel en wit, dat ook vanaf de 3 Ledjes de - moest volgen. En jaar hoor, er zat een heel klein zwart blokje (met 3 pootjes) bij de decoderstekker die verbonden was direct met de beide rails staven. Waar op onderstaande foto het groene draadje is gesoldeerd.

Afbeelding

En uit eindelijk heb je een stuurstand waar de front- / sluitverlichting en het licht van de koersbord apart geschakeld is.

Afbeelding

De gebruikte functiedecoder is een Zimo MX685
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Zo even stof afblazen hier zo, de zomer komt er aan.

De afgelopen tijd erg druk geweest met weekend invullen qua sport (voetbal en handbal) hier in het dorp. Mijn dochters haar handbal team is zelfs ongeslagen in haar competitie. :D

Maar afgelopen zaterdag kreeg ik een pakketje met de de titel: "De groeten uit Ermelo".

Nou dat even snel uitgepakt en op de baan, met dit als gevolg:
Afbeelding

Deze mooie baureihe Tiger, lok 13 van de Bahnbau is meteen vervuild. Want deze lok was in het echt ook nooit schoon :lol:

Ivm dat me Preisertjes graag richting München of Praag reizen met de Alex trein, heeft de directie van Die Länderbahn besloten om er een Alex Treff wagon aan toe te voegen :D
Afbeelding

Deze is vandaag ook meteen voorzien van binnenverlichting, aangezien de Fleischmann Alex alle 3 stroom afname heeft icm magneetkoppelingen, was het dus mogelijk om via de magneetkoppelingen de Led strip van prik te voorzien, voordeel van de van Treff wagon is, dat er in de keuken een condensator geplaatst kan worden. :lol:
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”