TrainBase

Van fotografie met figuren, poppenhuis tot voertuig modelbouw en andere leuke projecten
wdevaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 dec 2023, 13:47

TrainBase

Bericht door wdevaal »

Wie kent hem nog “TrainBase” het programma wat ik jaren geleden eens heb gemaakt,
dit programma heb ik nu in een nieuw jasje gestoken.

TrainBase is een Windows applicatie en maakt gebruik van Java JRE 20, een Java Executable Jar is beschikbaar.

TrainBase is er voor iedereen ongeacht met welk systeem u rijd, twee of drie rail, schaal, digitaal of
analoge.

TrainBase is een soort van verzamel programma voor o.a. uw locomotieven, wagons, rails, interface, accessoires en scenery,
kortom een programma waarin u uw gegevens van de hier omschreven rubrieken in kunt vastzetten en bewaren.

Bekijk en download hier het programma vanaf mijn eigen webserver: http://92.109.45.240/

Grt, Willy...

Afbeelding

hvdkooij
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2023, 20:54
Locatie: Hattem
Contacteer:

Bericht door hvdkooij »

Willy,

Je benoemd een JAVA programma als Windows rogramma. Wat strikt genomen niet klopt. Mogelijk gebruik je libraries die niet werken op Linux of MAC (en dat zou jammer zijn) maar je zou in principe dit overal moet kunnen draaien met een up-to-date Java Runtime omgeving op de computer.

Het zou mooi zijn als, waar mogelijk, de code zo portable is dat die inderdaad overal draait. Zoals bij voorbeeld op een Raspberry PI.

En voor Windows heb je de uitdaging dat je installer als onveilig wordt gezien: "Microsoft Defender SmartScreen prevented an unrecognized app from starting. Running this app might put your PC at risk."

En je loopt een kans op ruzie met Oracle. want de Java runtime omgeving zelf los distribueren daar hebben ze wel een uitgesproken mening over en daar maken ze ook werk van. Laat staan een verouderde JDK. Ik zou wat dat betreft zeker goed naar JMRI kijken hoe die met deze hete aardappel om gaan.

Groet, Hugo.
Fleischman z21
Testbaan.

wdevaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 dec 2023, 13:47

Bericht door wdevaal »

hvdkooij schreef: 18 feb 2024, 14:35 Willy,

Je benoemd een JAVA programma als Windows rogramma. Wat strikt genomen niet klopt. Mogelijk gebruik je libraries die niet werken op Linux of MAC (en dat zou jammer zijn) maar je zou in principe dit overal moet kunnen draaien met een up-to-date Java Runtime omgeving op de computer.

Het zou mooi zijn als, waar mogelijk, de code zo portable is dat die inderdaad overal draait. Zoals bij voorbeeld op een Raspberry PI.

En voor Windows heb je de uitdaging dat je installer als onveilig wordt gezien: "Microsoft Defender SmartScreen prevented an unrecognized app from starting. Running this app might put your PC at risk."

En je loopt een kans op ruzie met Oracle. want de Java runtime omgeving zelf los distribueren daar hebben ze wel een uitgesproken mening over en daar maken ze ook werk van. Laat staan een verouderde JDK. Ik zou wat dat betreft zeker goed naar JMRI kijken hoe die met deze hete aardappel om gaan.

Groet, Hugo.
Ik heb jou even persoonlijk bericht.

Grt, Willy...

wdevaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 dec 2023, 13:47

Bericht door wdevaal »

Er is een nieuwe update "versie 1.0.1.0" beschikbaar op mijn webserver.

Wat is er veranderd in de deze update.
  • In het tabblad Locomotieven is een extra veld voor het serie nummer van de betreffende Locomotief.
    Bij het exporteren plaatste TrainBase een punt als decimale scheidings teken bij de prijs opgavens, omdat Excel daar problemen mee heeft zal TrainBase nu een komma gebruiken als scheidings teken.
    De tekst “Analoge” is vervangen door “Analoog”.
    TrainBase let er nu op dat er bij het invoeren van prijzen een punt als decimaal scheidings teken wordt gebruik, gebruik je per ongelijk toch een komma als decimaal scheidings teken maak TrainBase er nu automatich een punt van, dit veroorzaakte onder andere problemen bij het opnieuw opstarten van TrainBase.
    De handleiding heeft een update ondergaan.
Grt, Willy...

Plaats reactie

Terug naar “Overige modelbouw”