DTS iTrain bedieningspaneel

Voor klanten en gebruikers van de producten van Domburg Train Support (DTS)
Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

DTS iTrain bedieningspaneel

Bericht door Marksintpancras »

Jaja, aankomende donderdag gaat DTS het iTrain bedieningspaneel uitleveren.
Ik heb een baan met iTrain en Dinamo, dat is mooi want dat ding kan meteen aan gesloten worden op een OC32.

Ivm de grote van mijn baan heb ik maar meteen 2 gekocht.
Nu zitten er knopen op, leuk man, ouderwets knopen drukken. De noodgevallen knop, start, stop etc lijkt me allemaal wel duidelijk.

Maar nu die loconet stekker :o , ik heb nog wel een stationnetje Domburg in Allgau, een mooi stationnetje aan een enkelsporige nevenbaantje. Met een werkplaats, dus lekker handmatig rangeren kan daar.
Ik denk dat ik er een DTS iTrain Remote op aansluit, aan Minitrix ga ik dit jaar geen geld aan uitgeven, dus blijft ergens wat aan de strijkstok hangen, jaja. Even een extra usb ingang vinden in die PC van me.

Zondag ga ik ze mogelijk even ophalen in Rijswijk, kijken of Martin tijd heb om antwoordt te geven of die DTS iTrain Remote plug en play aangesloten kan worden op dat ding, met zijn Loconet USB Hub enzo.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Yep dat kan, gewoon een loconet stekker naar de locohub waar de USB interface van remote op aangesloten zit.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D Jullie horen het, aub 1 iTrain Remote doos met alles erop en eraan laten liggen zondag bij het kraampje van DTS. :!: :D

Er komt een sneeuwstorm aan, dus ik wil wel genoeg knutselspullen in huis hebben zodat ik weer genoeg speelgoed thuis heb om er mee te spelen.

@DTS bedankt voor je antwoordt en tot zondag.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Die moeten we helaas bestellen. Regelen we zondag wel.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

DTS schreef: 12 jan 2024, 19:38 Die moeten we helaas bestellen. Regelen we zondag wel.
Mooie man, wat in het vat gaat, verzuurt niet :D Zet maar op bestel lijstje bij mij als je nu tijd heb. Want jij krijgt weer heerlijk druk in Rijswijk ;) :D
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D @DTS bedankt voor in ontvangst nemen van de bedieningspanelen op de beurs in Rijswijk.

Vanavond even gestart met het inbouwen van 1 paneel. Dus even naar een handleiding te zoeken, niks gevonden.

Geen probleem want op https://www.dtswebshop.nl/nl/dts-itrain ... aneel.html staat de nodige info.

En ik sluit het paneel op een OC32NG aan, Weerstandbalken plaatsen, let op de handleiding van de OC32, weerstandbalk plaatsen van =>100 Ohm, voeding naar de COM aansluitingen doe ik de GND vanaf de OC32NG, en dan vanaf de drukknop aansluiting NO naar de betreffende PIN van de OC32NG.

De noodknop, tja dat wordt nog een dingentje. Als ik de handleiding van DTS lees, moet ik de NC module aansluiten.

En dan iTrain handleiding van 236 pagina's doorspitten hoe in te stellen. :D want dat heb ik nog niet uitgevonden. Nou eerdaags maar eens de bout weer warm stokken om de draden even aan te sluiten aan dat ding.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Er zitten twee blokjes onderin de doos een rode en een groene. De ene is NC de ander is NO

Dus als de knop is ingedrukt zal de NO module een feedback geven. Trek je hem uit dan zal de NC module een melding geven.

In iTrain heb je dus 2 melders om een actie Go en STOP te maken.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat zou ik nu precies met dit bedieningspaneel kunnen? Ik begrijp dat er 4 knoppen en een noodstop op zitten, maar om een trein te besturen heb ik neem ik aan meer nodig of is dit waar de aansluiting voor de remote control in beeld komt?

Ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uitziet en wat de ervaring is? Wellicht is dit ook een leuke uitbreiding voor mijn (toekomstige) baan.

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk


Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Ronald,

In iTrain heb ik de knoppen start, stop, pauze en beëindiging alle routes al. Echter dan moet je naar je pc om het in te drukken.
Door dit bedieningspaneel hoef je dus niet meer snel naar je pc om in iTrain een knop in te drukken.

In iTrain kan je door een actie aan te maken, een koppeling maken tussen een pin van je OC32 naar de iTrain functie.

Daarnaast heb je nog een Noodstop, altijd makkelijk bij een noodgeval.

En de loconet stekker ga ik gebruiken voor een handregelaar, Daisy (DTS iTrain Remote pakket, zie DTS webshop) om ooit eens lekker te spelen met een handregelaar. Maar die loconet stekker op het paneel is gewoon een doorlus stekker zeg maar. De Daisy heeft gewoon een interface nodig (USB loconet hub van Uhlenbrock) om te werken, maar dat zit in dat DTS iTrain Remote pakketje.
Met vriendelijke groet, Mark

Ben Spoorman
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2023, 13:01

Bericht door Ben Spoorman »

Je kunt de knoppen aansluiten op een terugmelder en in Koploper of iTrain daarmee een actie doen starten. Op de LocoNet bus kun je bijvoorbeeld een handregelaar aansluiten.....

Afbeelding

Idem voor de noodstop. Voor wat minder euro's maak je zo'n paneeltje zelf maar dan ziet het er wat minder gelikt uit dan de DTS versie.

Gr, Ben.

Plaats reactie

Terug naar “DTS Gebruikersgroep”