foto's op fora.

Gewoon gezellig
Erik-B
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2021, 16:36
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

foto's op fora.

Bericht door Erik-B »

Jaren geleden gebruikte ik de service van "xxx" voor het posten van mijn foto's op fora. Totdat 2 jaar later er plots moest betaald worden en werd de dienst ineens niet meer gratis. Indirect gevolg was dat er ook foto's waren verdwenen. Ontevreden daarover ben ik dan overgeschakeld naar provider "yyy" en daar bleef het gratis totb een paar jaar later werd je beperkt in aantal foto's. Gevolg je oude foto's waren weer verdwenen van de fora.

Niets is zo vervelend als je een forum bezoekt waar de foto's verdwenen zijn. Dan houd de bijhorende tekst ook geen steek.

Ik dacht wijs geworden te zijn en heb dan een eigen website gemaakt, waar ik dus mijn foto's kon posten. Wel tweemaal van provider veranderd. Ofwel ging de service achteruit of alles werd weer veel trager.
Met de laatste provider krijg ik nu het leuke bericht dat de domeinnaam even 10% duurder word en voor de webruimte 20 %. Uiteindelijk word het dan wel echt duur om een eigen website te hebben louter om er een kleine website op te zetten en voor het bewaren van foto's.

Dus voor ik mijn provider meer ga betalen of opzeggen.

De vraag aan de mede forum leden:
Hebben jullie ook die ondervinding van verdwenen foto's of plots duurder worden van de hosting.

Andere vraag: waar posten jullie je foto's voor het forum en ben je tevreden over de diensten van je provider.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac13.4, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Ikke
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 mar 2023, 14:26

Bericht door Ikke »

Al eens gedacht aan de Google Drives, Dropboxen of iClouds van deze wereld? Je kunt delen via link.
🛤️ iTrain Plus / YD7001 / YD7403 / YD8008 / YD8116 / YD6016LN-xx / YD6016ES-xx / DR5013 / ESU51832
💻 MacBook Pro M2 / Mac Mini M2 / iPad Pro M2 / VMWare with Windows 11 ARM

Anne W
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2022, 19:15

Bericht door Anne W »

Twee spreekwoorden:

in het zweet des aanschijns zult gij uw brood verdienen

voor niks gaat de zon op

Dus ja, dit soort zaken kost altijd een vergoeding voor de gemaakte kosten en "verdienste", ook elk forum kost geld, mocht je dat niet weten.

Ik gebruik een uitstekende "hoster", was natuurlijk ook gratis, tot........het kost al een paar jaar iets van 30-40 U.S.$ per jaar, https://imageshack.com/

Groet, Anne W

Ikke
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 mar 2023, 14:26

Bericht door Ikke »

Zo doe je het met google drive ... even een snelle screenshot van mijn software test baan.

Dit is (bijna) gratis, mits je wat privacy afgeeft, maar dat gaat geen probleem zijn, niet?

Stappen:
1. Upload pic naar Google Drive
2. In google drive deel je dit via een link, kies iedereen mag die zien
3. Kopieer deze link
4. In deze link zit de image id ... hou deze effe bij
5. Gebruik de link hieronder en plak daar jouw image id aan ... en klaar is Klara.

Code: Selecteer alles

https://drive.google.com/uc?export=view&id=
Afbeelding
🛤️ iTrain Plus / YD7001 / YD7403 / YD8008 / YD8116 / YD6016LN-xx / YD6016ES-xx / DR5013 / ESU51832
💻 MacBook Pro M2 / Mac Mini M2 / iPad Pro M2 / VMWare with Windows 11 ARM

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

MyAlbum is tot op heden nog gratis. Alleen niet gebruiken voor filmpjes. Krijg je er in gratis versie niet meer vanaf.
Met vriendelijke groet,

Cor

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Doe veel via de hosting van mn website. Wordt wel eens wat duurder, maar dat wordt benzine/diesel/lpg ook. Modeltreinen worden ook duurder evenals alles er om heen.

Je brood en beleg worden ook duurder.. Dus het is wat je er zelf van vindt. En ja, 10/20% is denk ik een redelijk straffe verhoging. Provider waar ik zit heb ik er tot op heden geen last van. (Prijzen stijgen wel, maar niet zo extreem)
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Erik-B
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2021, 16:36
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

Bedankt voor de antwoorden.

@ Ikke
Al eens gedacht aan de Google Drives, Dropboxen of iClouds van deze wereld?
Van die soc.media en cloud achtige toestanden blijf ik ver van weg. Niet aan mij besteed.
Enige die ik wel moet gebruiken is die van Autodesk voor Fusion 360. ;)

@Anne W
Ik gebruik een uitstekende "hoster", was natuurlijk ook gratis, tot. ..
Het was juist met deze provider dat ik problemen heb gehad van verdwenen foto's . Daarna ben ik op eigen web-ruimte begonnen (+/-20 jr geleden).

@C-rails
MyAlbum is tot op heden nog gratis
Spijtig, was eventueel een goede kandidaat, maar is enkel geschikt voor iPhone, iPad. Niet door desktop :x


@OBBinN
En ja, 10/20% is denk ik een redelijk straffe verhoging.
Jaja alles word duurder, kosten verhogen, behalve mijn pensioen. Dat stijgt niet in gelijke mate. :D .


Daarom dat ik hier eens vroeg wat jullie gebruiken.
Waarschijnlijk dus het beste van de opleg maar te betalen en voort te doen met mijn eigen web-ruimte.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac13.4, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Pensioen/loon stijgt inderdaad een stuk minder dan de rest..
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Erik-B schreef: 05 nov 2023, 08:33
MyAlbum is tot op heden nog gratis
Spijtig, was eventueel een goede kandidaat, maar is enkel geschikt voor iPhone, iPad. Niet door desktop :x
Vreemd, het draait bij mij gewoon op mijn desktop, laptop en Android. Ben niet zo'n liefhebber van producten uit de fruitfabriek. :D
Met vriendelijke groet,

Cor

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ik gebruik al jaren Flicr en dat bevalt best goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “De stamtafel”