Fleischmann 708674 Geluids synchronisatie

Elmox
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2023, 20:36

Fleischmann 708674 Geluids synchronisatie

Bericht door Elmox »

Beste Allen,

Ik heb pasgeleden mijn eerste sound stoomloc aangeschraft Fleischmann 708674 BR86 . Nu loopt het geluid niet gelijk met de rijslagen van de wielen en had ik dit graag gesynchroniseerd. Heb reeds via de manual kunnen vinden dat er waarschijnlijk een Zimo sounddecoder inzit aan vanuit de zimo handleiding met CVs 267 en 268 weze spelen (CV 268=0 en 267=1-254) .Het veranderen van CV 267 heeft echter totaal geen invloed op het rijgeluid heb verder vanalles al geprobeerd en online nog gezocht maar kom er zelf niet meer uit dus bij deze de eerste keer dat ik een vraag op het forum stel.

1. Hoe het rijgeluid te synchroniseren met de wielen?
2. is het mogelijk dat ik fout zat en er een andere decoder in de loc zit?
3. kan het misschien aan het geluidsbestand liggen dat deze de mogelijkheid niet bied om aan te passen met CV 267?

Punt 3 had ik graag zelf nog gestest als ik het materiaal had gehad om de geluidsfile te veranderen maar helaas.

mvg,

Erik-B
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2021, 16:36
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

heb je het juiste loc type ingesteld. ( via zimo MX645 download) waarde 1 ..32 ?

https://www.manualslib.com/products/Zim ... 30580.html
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac13.4, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Elmox
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2023, 20:36

Bericht door Elmox »

Beste Erik,

Bedankt voor je reactie. ik heb nog eens verder gekeken in de manual welke je gestuurd hebt en het wil me niet lukken om het geluid te veranderen met cv265. nu denk ik het probleem gevonden te hebben namelijk dat ik met de originele multimaus probeer te programmeren en dat deze wss niet de hoge cv's in de 200 range kan veranderen.

mvg,

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”