Rocrail met commandstation-ex

Vragen over de besturingsoftware RocRail
Marcel
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 aug 2021, 19:48

Bericht door Marcel »

Nieuwe onderdelen nieuwe kansen.
Nieuwe Arduino Mega en ESP8266 binnen gekregen, alles opnieuw geïnstalleerd en HOERA het werk ik heb nu WIFI en kan werken met Engine driver op een telefoon of tablet.

Op naar de volgende uitdaging, wissels aansturen en dan niet met een servo maar via een relay.
Als dat werkt kunnen we kijken om met een Okkie blokken te maken denk ik.

Marcel
Groeten Marcel V

Marcel
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 aug 2021, 19:48

Bericht door Marcel »

Nou we zijn een tijdje bezig geweest met RocRail en het aansturen van wissels (zoals Momfer heeft gemerkt) maar ik krijg dat niet werkend.
het probleem dat zich bij mij voordoet is dat als ik de wissel een paar maal heb bedient dat dan een van de LED's op de relais module blijft branden en er niets meer werkt, dus RocRail doet niets meer.
Als er een trein op het spoor rijd dan is deze ook niet te stoppen echt niets reageert meer.
RocRail afsluiten en overal de spanning er afhalen en dan opnieuw beginnen dan werkt het weer even.

Alles is aangesloten zoals in de video's van Albert en ook alle instellingen heb ik gedaan zoals in de video's.
Nog maar eens goed over nadenken.

Marcel
Groeten Marcel V

AlbertG
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2023, 11:20

Bericht door AlbertG »

Hoi Marcel,
Kun je een incidentmelding aanmaken en die hier uploaden? Misschien kan ik in je trace bestanden zien wat er fout gaat.
Als niets meer werkt lijkt het er op dat de communicatie tussen je pc en de arduino verbroken wordt. Maar dat heeft natuurlijk een oorzaak.
Vriendelijke groeten,
Albert.

Mijn video's: https://www.youtube.com/@Albert-DenAkker

Marcel
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 aug 2021, 19:48

Bericht door Marcel »

Hallo Albert,
Dat wil ik best doen maar ik moet even rust hebben zonder trein.
Donderdag ga ik kijken hoe ik dit kan doen en plaats het dan hier zoals je vraagt.

Als het vastloopt werkt RocRail totaal niet meer.

Marcel
Groeten Marcel V

Marcel
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 aug 2021, 19:48

Bericht door Marcel »

Hallo Albert,

Is het voldoende als ik de tekst van het issue bestand hier plaats of heb je nog meer nodig.

Marcel
Groeten Marcel V

AlbertG
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2023, 11:20

Bericht door AlbertG »

Hoi Marcel,
In het bestand issue.zip (de incidentmelding) zitten alle bestanden uit je werkruimte. Daarmee kan ik je instellingen controleren en je trace bestanden bekijken.
Alleen aan het tekstbestand heb ik niets want je hebt je probleem hier al beschreven.
Vriendelijke groeten,
Albert.

Mijn video's: https://www.youtube.com/@Albert-DenAkker

Marcel
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 aug 2021, 19:48

Bericht door Marcel »

Oké nou dan heb ik weer een probleem er bij, ik krijg geen zip bestand.
Ik heb ook nu weer gehandeld volgens jou video nummer 10.
Ga het gewoon nogmaals proberen en dan zet ik als alles goed gaat het zip bestand hier.

Marcel
Groeten Marcel V

Marcel
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 aug 2021, 19:48

Bericht door Marcel »

Iedereen kent Murphy en ik ondervind ook nog wel eens last van hem.
Ergens een foutje gemaakt en heel RocRail was een zooitje.
DUS alles van de computer weg en opnieuw beginnen.
RocRail staat er weer op en is ingesteld voor CS-EX, Loc en baanplan.

Morgen meer ben het nu even zat.

Marcel
Groeten Marcel V

Marcel
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 aug 2021, 19:48

Bericht door Marcel »

Hallo Albert,

Ik krijg geen zip bestand als ik de incident melding aanmaak volgens jou video.
Ik heb wel een bestand Vastlopen_Rocrail_en_CS-EX onde baanplan-issues en dat is ook wat ik heb aangemaakt.Ik heb hier een Zip bestand van gemaakt en voeg dat hier bij.

Jammer maar dat gaat dus ook niet.

Marcel
Groeten Marcel V

AlbertG
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2023, 11:20

Bericht door AlbertG »

Hoi Marcel,
Jammer dat het hier niet gaat. Misschien dat 1 van de moderatoren kan aangeven welke bestanden je hier wel bij kunt voegen. Ik zie alleen dat het maximaal 1MB groot mag zijn, niet welk type toegestaan is.

Heb je bij het dialoogvenster voor het aanmaken van een incidentmelding een naam ingevuld? Die naam geeft Rocrail dan ook aan het *.zip bestand vermoed ik.
Heb je je aangemeld op het Rocrail forum? Daar kun je de *.zip bestanden wel invullen.
Vriendelijke groeten,
Albert.

Mijn video's: https://www.youtube.com/@Albert-DenAkker

Plaats reactie

Terug naar “RocRail”