OBB signalen

User2203
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2023, 09:13

OBB signalen

Bericht door User2203 »

Hallo iedereen,

In de device eigenschappen van de YD8116 zijn OBB signalen nog niet opgenomen.
Heeft iemand tips waar ik uitleg kan vinden over de betekenis van de aspecten, wellicht kan ik als dit begrijpelijk is mijn seinen via de optie Custom instellen.
Ik gebruik OBB Alphamodell seinen en rij met iTrain.

Graag zie ik een reactie alvast bedankt!

Gr, Bert

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Ik had ergens een sheet met alle info over de ÖBB seinen, van het weekend eens kijken of ik die terug kan vinden..!
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

User2203
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2023, 09:13

Bericht door User2203 »

Hoi Wouter,
Bedankt voor je reactie.
Een uitleg (werking) van OBB seinen heb ik ( https://thesignalpage.nl/data.php) ik zoek een uitleg over aspecten hoe deze in het zicht van YAMORC zijn opgesteld. Misschien kan ik als ik deze begrijp toepassen op de OBB seinen.

Gr Bert

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Ah oke. Misschien kan je informatie over DB signale gebruiken en deze omzetten naar OBB? Ikzelf stuur ze aan met de OC32 dus kan je met YaMoRc helaas niet helpen
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Bert,

wat Wouter zegt is nog niet eens zo slecht idee.

Ik heb even gekeken bij handleiding van YD8116, maar op pagina 8 staat al een duits hoofdsein, rood en groen, en een sein met rood, groen en geel.

Probeer de OBB seinen ook zo aan te sluiten met de bijpassende duits H/V signal, zijn bijna identiek. Alleen bij een hoofdsein met Frei mit 60 km/h kan je in de knel komen.

Maar het duits H/V stelsel en OBB H/V stelsel hebben veel overeenkomsten.

En wil je wel customs gebruiken, kijk dan hoe op pagina 8 het uitrijsein opgeschreven is, want het systeem werkt gewoon met uitgang aan of uit, en het aantal uitgangen.

En heb je nog vragen voor specifieke vragen, gewoon stellen dan helpen we je op dit forum jouw wel verder.
Met vriendelijke groet, Mark

User2203
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2023, 09:13

Bericht door User2203 »

Hallo Wouter en Mark,

Bedankt voor jullie Adviezen. Ik heb ( ben ) het experimenteren met Duitse seinen. er zijn "conflicten" waarbij o.a. het voorsein behorende bij het hoofdsein niet correct werkt en onregelmatig gaat knipperen.
In iTrain zoek ik ook naar de juiste instellingen en ik denk dat ik de werking van beide nog meer eigen moet maken. Ik ga deze uitdaging aan en ben blij met jullie adviezen. Wellicht is het snel opgelost als YaMoRC de SBB seinen hebben toegevoegd, deze zijn ook identiek aan de OBB seinen en in iTrain staan hier meerdere varianten.

Nogmaals dank. Groet, Bert

Plaats reactie

Terug naar “YD8116 Signal decoder”