Modelbaan Ronald - N spoor en Dinamo

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Een van mijn vrienden bleef een nacht logeren en aangezien hij mijn hobby kende, heeft hij ook nog wat meegenomen. Een minitrix 12187 of wel een NS 1855 (stadwapen Eindhoven) in digitale uitvoering en een ICR wagon van Minitrix (13319).

Wat mij betreft mag hij wel vaker langs komen. AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding



Roel
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 sep 2021, 09:20
Locatie: Blokker

Bericht door Roel »

Hoi Ronald,

Nog gelukt met de schakelingen?

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Hoi Roel, ik moet bekennen dat ik het nog niet heb aangesloten. Ik had gehoopt meer tijd te hebben...

Maar ondertussen liggen de wissels wel op hun plek en zijn voorzien van een aansluiting voor het schakelen van het puntstuk. De gaten zijn geboord voor de servo's... Ik ben van plan om 2 opstel sporen alvast aan te leggen, zodat de maatvoering tussen de sporen correct is en zodat ik dit deel in 1 keer kan aansluiten en testen (kan de loc ook daadwerkelijk een klein stukje pendelen).

Ik houd je op de hoogte (wellicht maak ik zo boven nog een foto van de ligging van de wissels).



rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Hierbij nog even een foto van de eerste wissels.

Afbeelding

Afbeelding

Moet de oudste zoon ook even pushen om de relaiskaarten te solderen. Staat nog net zoals ik het heb voorbereid voor hem. Afbeelding

Afbeelding



Roel
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 sep 2021, 09:20
Locatie: Blokker

Bericht door Roel »

Die wisselstraat schakeling ga jij zeker uitkomen. Die is niet moeilijk.

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Ik voel de druk om te presteren nu wel toenemen .

Op zich heb ik er alle vertrouwen in.

Aan enkele wissels op de foto zal aan de linker aftakking nog een extra wissel gemonteerd worden, zodat er wat meer aftakkingen komen, maar goed het principe is steeds gelijk.



rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Even weer een avondje draden trekken...

Het is al vaker gezegd, maar dat digitaal betekent dat er weinig draden zijn, komt niet echt overeen met de werkelijkheid.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik er wel van kan genieten en dat ik dit juist het leuke van hobbyen vind.

Afbeelding



Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 144
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Digitaal rijden en computer gestuurd rijden is beide digitaal, maar een wereld van verschil inderdaad! :|
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

GND
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 aug 2021, 15:34

Bericht door GND »

Het ziet er netjes uit!
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Na een dag voetbal en werkzaamheden buiten, toch nog even wat kleine hobby werkzaamheden.

Alle servo's zijn nu in de houder gemonteerd. Overigens bedankt voor de montage tip, deze heb ik ter harte genomen!

Afbeelding

Ondertussen zijn er 3 servo's gemonteerd. Eentje boven de tafel (ruimte gebrek onder de tafel) en 2 eronder.

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste nog even een printplaatje (HPP4) gesoldeerd (maakt het totaal op 2).

Afbeelding

Eens kijken of ik morgen tussen de fietstocht en een voetbalwedstrijd door nog tijd heb om verder te gaan.

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”