rijrichting wijzigt

Zolder
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2024, 14:59

rijrichting wijzigt

Bericht door Zolder »

Hallo, als een trein volgens dienstrooster rijdt vanaf blok 1 of blok twee, rijdt het niet verder van blok 11 naar blok 15. Volgens rocrail verandert de trein van richting, terwijl dat in dat blok niet is toegestaan. Ook 'wachten' is niet aangevinkt. Het maakt niet uit welke trein ik laat rijden. Steeds wijzigt het richtingspijltje van linksom naar rechtsom.
Ik kan niet ontdekken wat de fout is.

Vriendelijke groet,
Joop
Bijlagen
issue.zip
(34.02 KiB) 7 keer gedownload

AlbertG
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2023, 11:20

Bericht door AlbertG »

Hoi Joop,
Bij blok bk1 staat de optie virtueel aan. Dat heeft niets met je probleem te maken maar het klopt niet.
Bij blok bk11 kloppen bij all enter- de melders niet op het tabblad Rijwegen. Je hebt Enter en In omgedraaid.
De rijweg van blok 16 naar blok 11 klopt niet. Daar staat bij Van blok en Naar blok allebei een vinkje bij de + aan de rechterkant. Dat moet alleen bij Van blok.

Mijn advies: Laat Rocrail de rijwegen genereren en de toewijzing van de melders aan de blokken en laat dat zo. Dat gaat in 99,9% van de gevallen gewoon goed.
Vriendelijke groeten,
Albert.

Mijn video's: https://www.youtube.com/@Albert-DenAkker

Zolder
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2024, 14:59

Bericht door Zolder »

Hallo Albert,

Dank voor je reactie. Aanvankelijk geen oplossing. Ik merkte daarna dat de betreffende railstaaf van de melder, stroom lekte. Heel vreemd. De rail vervangen en probleem opgelost

Groet,
Joop

Plaats reactie

Terug naar “Baanplannen”