Draaischijf marklin besturen met Itrain

Ranolid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:30

Draaischijf marklin besturen met Itrain

Bericht door Ranolid »

Hallo allemaal.

Is er iemand op het forum die bekend is met de nieuwe Marklin draaischijf voor C rails. Ik wil deze met Itrain gaan besturen als dit mogelijk is. Mijzelf is het nog niet gelukt. Ik kan hem toevoegen in Itrain, maar dan rijdt hij wel de schijf op, maar niet af.

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Hoi,

Ja hoor, dit doen we met de DTC van VPEB. Is het de oude Fleischmann draaischijf? En welke controller gebruik je nu?
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ranolid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:30

Bericht door Ranolid »

Ik gebruik de nieuwe draaischijf van marklin in combinatie met Itrain. Ik zoek de itrain instellingen. Ik gebruik de CS3+ als centrale.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Ranolid schreef: 07 okt 2023, 15:07 Ik gebruik de nieuwe draaischijf van marklin in combinatie met Itrain. Ik zoek de itrain instellingen. Ik gebruik de CS3+ als centrale.
Beste Ranolid,

Zolang er geen artikelnr bij de draaischrijf staat is het lastig voor mij als lezer jouw vraag te beantwoorden.

Maar iTrain instellingen die jij zoekt zijn lastig, omdat de bewuste draaischrijf in jouw baan zit, en jij de weet hoe jouw baan eruit ziet. Dat gaat me helaas niet van achter dit beeldschermpje lukken.

Maar volgens mij is de draaischrijf voorzien van DCC decoder en dan zal een draaischrijf moeten aanmaken in iTrain en even de handleiding van iTrain lezen en dan de draaischrijf een adresje geven zodat iTrain weet dat er een draaischrijf is en hoe ermee te communiceren.
Met vriendelijke groet, Mark

treinenwaal
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:34
Locatie: Winterswijk-Huppel

Bericht door treinenwaal »

zie de foto s voor de instellingen
Wel de terug melder een adres geven
Bijlagen
draaischijf 2.png
draaischijf 2.png (36.93 KiB) 102 keer bekeken
draaischijf 1.png
draaischijf 1.png (36.06 KiB) 102 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”