Locomotief wil niet rijden

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Valt nog weinig te concluderen :(

Omdat jij het volgende nog niet getest heb, dat is met een analoge nem 651 stekker erin of de lok dan wel analoog rijdt.
De decoder is ook niet getest in een decoder tester, dus nog niet weggooien, kan zijn dat deze nog heel is.

30 ohm voor deze fleischmann motor vind ik wel aan de lage kant. Ik meet 1700 ohm op de motor ingebouwd, ook een baureihe 151 (738011)

Fleischmann heeft ook componenten tussen de motor en decoderaansluiting zitten wat wel eens tot problemen heeft geleidt. (met dit gedrag).

Is deze beginnerspakket nieuw gekocht? Zo ja, je heb 2 jaar garantie bij Fleischmann op deze lok. (dit is een set namelijk uit 2021).
Met vriendelijke groet, Mark

hvdkooij
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2023, 20:54
Locatie: Hattem
Contacteer:

Bericht door hvdkooij »

Zoals gezegd:
Ik heb niet veel analoge test mogelijkheden.

Zo heb ik geen andere decoder. En tevens lijk deze decoder nogal vast te zitten. De voet beweegt mee als ik die voorzichtig probeer los te wrikken. Dat lijkt me niet echt gezond voor de soldeer verbindingen. Dus is wat mij betreft wel het einde van wat ikzelf kan testen.
Fleischman z21
Testbaan.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

hvdkooij schreef: 18 aug 2023, 13:20 Zoals gezegd:
Ik heb niet veel analoge test mogelijkheden.

Zo heb ik geen andere decoder. En tevens lijk deze decoder nogal vast te zitten. De voet beweegt mee als ik die voorzichtig probeer los te wrikken. Dat lijkt me niet echt gezond voor de soldeer verbindingen. Dus is wat mij betreft wel het einde van wat ikzelf kan testen.
Dan is het verstandig om eens langs de werkplaats van DTS te rijden met deze lok, zij kunnen je alles testen en je meteen van advies voorzien.
Met vriendelijke groet, Mark

hvdkooij
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2023, 20:54
Locatie: Hattem
Contacteer:

Bericht door hvdkooij »

Ik heb al contact gehad me de originele verkoper van de start set en daar gaat de lok heen ter reparatie.
Fleischman z21
Testbaan.

hvdkooij
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2023, 20:54
Locatie: Hattem
Contacteer:

Bericht door hvdkooij »

Ahh. Nog niet gemeld. Lok is heen en weet geweest. Blijkbaar was dat voldoende. Heb de lok inmiddels een beetje getemd. Wat nog best een klusje was met CV5 en CV6. Maar nu klopt de top snelheid. En op lage snelheid kruipt die zonder schokken.
Nog genoeg uitdagingen over. Maar dit is dus ok weer recht gekomen.
Fleischman z21
Testbaan.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”