Kato ET 425

Gebruikersavatar
Clemens
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2023, 13:18

Kato ET 425

Bericht door Clemens »

Hallo,

Ik ben onlangs eigenaar van een nieuwe Kato BR 425 geworden. Na een aantal test rondjes op een analoge baantje heb ik gisteren 3(!) Zimo decoders in het treinstel geplaatst. So far, so good. Bij het programmeren (m.b.v. een Sprog3) heb ik het vermoeden dat alleen de locdecoder het één en ander van mijn aanpassingen oppakt. De 2 functiedecoders werken hardnekkig niet mee. Wat ik ook doe of probeer, ik krijg geen front -en sluitseinen aan de praat.
Wie o wie weet wat ik niet goed doe? Of een gouden idee om de front - en sluitseinen werkend te krijgen.

Gr. Clemens

Modelbouwerke
Berichten: 73
Lid geworden op: 16 aug 2021, 09:24

Bericht door Modelbouwerke »

Zitten de decoders juist geplaatst?
Dus niet ondersteboven.
Grtz Erik

Schaal N treinbaan in opbouw.
Aansturing met Dinamo en iTrain 5.

Gebruikersavatar
Clemens
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2023, 13:18

Bericht door Clemens »

Hallo Erik, dank voor jou reactie.

De functiedecoder is voorzien van een witte stip en volgens de instructie moet de stip richting de neus van het treinstel. De zijde met de koperstripjes tegen de contactpunten die onder/in de vloer van het treinstel aanwezig zijn. Ik heb het vermoeden dat op er één of andere wijze geen contact met de trein is. Daarom heb ik ze, binnen de marge dat ze nog klem zitten, een beetje verschoven. Dit alles zonder goed resultaat.

Gr. Clemens

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Clemens,

Omdat ik hier niet jouw treinstel (de bewuste) en de bewuste decoders heb, even een stappen plan:

In jouw ET425 zitten de volgende Zimo decoders uit Kato artikelnr K101716??? Ik ga ervan uit dat ze goed zijn geplaatst.

Standaard na plaatsen behoort alles te reageren op adres 3. F0 = frot-/sluitverlichting en F1 binnenverlichting. Is dit ook getest?

Wat is adres van de ingestelde motordecoder? Mijn advies is alles instellen op adres 3 en dan testen wat er doet, en dan verder kijken wat niet en wel reageert bij de sprog als je CV's verandert. Want nu wordt ik er ook geen woord wijzer van.
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”