Baanplan 'Hoogeres'

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Baanplan 'Hoogeres'

Bericht door c-rails »

Ik heb een tijd 'opgesloten' gezeten in mijn eigen gedachten en steeds ontwerpen bedacht op een te grote tafel. Bij de buren een oproep om hulp gedaan en gekregen. Deze hulp bestond voor het grootste deel in het 'omdenken' van het aanpassen van mijn tafel.
Na diverse pogingen ben ik tot het volgend ontwerp gekomen:
Afbeelding

Dit is het zichtgedeelte. Ik ben er nog niet over uit of ik het bovenste spoor al dan niet zichtbaar wil. Ook het schaduwstation is nog niet getekend.
De lichtgrijze strepen zijn de draagbalken. Dit zijn stalen kokerprofielen 80x20x2.
De wissel midden-rechts gaat naar de helix voor het schaduwstation. Hierdoor moet ik helaas bij het kopspoor - eindigend in het midden - een steunpoot maken. De rest van de tafel (lichtgeel) is 'zwevend'.

Input is van harte welkom.
Met vriendelijke groet,

Cor

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Dit is dus de bestaande tafel, waar alles op vastliep. Ik hoop deze week hem te demonteren. En dan de wederopbouw.
Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Cor

Gert
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2023, 17:06

Bericht door Gert »

Okay, leuke baan.. Ik ben benieuwd naar de wederopbouw.

Succes!

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

De wederopbouw laat nog op zich wachten. De tijd geeft altijd nieuwe inzichten en uitdagingen. We hadden gehoopt in voorjaar 2024 een nieuw dakkapel te kunnen plaatsen, maar onderzoek heeft aangetoond, dat onze dakconstructie ook een renovatie moet ondergaan. Kort gezegd door de bouwkundige: vervang het dak. :o
Al met al een nogal heftige operatie. Daarom heb ik eerst mijn tijd maar even besteed aan het eenvoudig opklapbaar baantje, hier ook te vinden.
Met vriendelijke groet,

Cor

Plaats reactie

Terug naar “Baanplannen”