Splits trein in iTrain

Vragen over de besturingsoftware iTrain
Heuficus
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:07

Splits trein in iTrain

Bericht door Heuficus »

L.S.

Ik heb de handleiding van iTrain gelezen on online de nodige tutorials bekeken. Veel geleerd, al loop ik bij het splitsen van treinen en het later weer samenvoegen van treinen vast. Mogelijk lees ik ergens overheen, of begrijp ik iets niet goed. Daarom deze hulpvraag aan jullie.

Zie bijgesloten banenplan van mijn vader. Binnen het banenplan zijn treinen gedefinieerd die zijn samengesteld uit loc en één of meerdere rijtuigen/wagons. Let niet op de meldingen onder diagnose over de autobaan. Reedcontacten, rijstroken en en verkeerslichten hebben nog geen instellingen.

Ik wil de ROLA graag splitsen in het blok waar deze staat. In een tutorial die ik zag werd gezegd dat ik hiervoor op de trein met de rechtermuisknop kan klikken. De optie splits-trein zal dan verschijnen. Bij mij gebeurt dit niet. Heb ik ergens een stukje inrichting gemist? Zo ja, welke? Kan iemand me helpen dit stukje ontbrekende inrichting te doen? Is er een samenhang met de route van een trein of moet ik een actie definiëren? Moet ik in de settings van het blok aangeven dat er een trein gesplitst mag worden?

Met vriendelijke groet
Pascal van den Heuvel en Frans van den Heuvel
Bijlagen
Baan Frans-V6.zip
(35.09 KiB) 60 keer gedownload

Gebruikersavatar
Ipharra
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2021, 16:33
Locatie: West Friesland

Bericht door Ipharra »

Ik zou de linker muisknop maar eens proberen, werkt alleen als iTrain de trein in het blok heeft geplaatst en de positie van de trein bekend is, dit is te controleren na dubbelklikken op het blok
Groeten,
Guus

3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500

Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain

Gebruikersavatar
Ipharra
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2021, 16:33
Locatie: West Friesland

Bericht door Ipharra »

Is wel handig om een vraag op het goede forum te plaatsen en niet op elk forum waar je lid van bent in de hoop op een antwoord.
Groeten,
Guus

3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500

Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain

Heuficus
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:07

Bericht door Heuficus »

L.S.

Dank voor de reactie. De trein had geen positie in het blok, maar was er door mij neergezet. Met de linker muisknop lukt het nu wel.

Groet
Pascal

Plaats reactie

Terug naar “iTrain”