Pecowissel-Polarisatie

Voor alle digitale vragen en problemen
Ton Machielsen
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 aug 2021, 11:43

Pecowissel-Polarisatie

Bericht door Ton Machielsen »

Hallo,

ik rij met iTRAIN en Dinamo

ik wil een Wissel-28 (zie bijlage) van Peco 55 aansluiten op de OC32,nu zitten er al 2 stuks op deze OC32,(namelijk de W-8 en W-9) de servo zit op een weerstandsbank en de Polarisatie op een sinkdriver van de OC32,wordt via het betreffende Relais geschakeld en werkt.
b.v W-8 zit op adres 5.18 en de polarisatie op 5.26,W-9 op adres 5.17 en polarisatie op adres 5.25

Nu de W-28 is ook zo aangesloten,maar op het moment dat ik de draad vanuit het Relais in de OC32 steek in de betreffende pin servo op pin 5.20 en de polarisatie op 5.27, dus plus 7 pinnen.
gaat de rode led op het relais aan,en wordt niet meer geschakeld,hoor ook niet het relais schakelen!!!

Wat doe ik fout

Gr,Ton
PolarisatiedraadW28kleiner.jpg
PolarisatiedraadW28kleiner.jpg (545.03 KiB) 1510 keer bekeken

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Ton,

Gebruik jij de handleiding van DTS om dit aan te sluiten???? Volgens mij niet, lees deze even rustig door en bij vragen kan je ze hier stellen.

https://in05.hostcontrol.com/resources/ ... 20OC32.pdf

https://in05.hostcontrol.com/resources/ ... 20OC32.pdf
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ik denk dat je een denkfout maakt, het lijkt alsof de uitgang ook is voorzien van weerstandsbank. Dan schakelt inderdaad het relais niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ton Machielsen
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 aug 2021, 11:43

Bericht door Ton Machielsen »

Marksintpancras schreef: 08 dec 2021, 21:10 Beste Ton,

Gebruik jij de handleiding van DTS om dit aan te sluiten???? Volgens mij niet, lees deze even rustig door en bij vragen kan je ze hier stellen.

https://in05.hostcontrol.com/resources/ ... 20OC32.pdf

https://in05.hostcontrol.com/resources/ ... 20OC32.pdf
Ja,natuurlijk gebruik ik die,je moet lezen wat ik schrijf heb al 2 peco wissels (servo en Polarisatie) aangesloten op de OC32/5 en die werken.
Waarom doe het de volgende wissels het niet dan!!!

En dit is toch om forum om vragen te stellen of niet soms

Ton Machielsen
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 aug 2021, 11:43

Bericht door Ton Machielsen »

DTS schreef: 08 dec 2021, 22:55 Ik denk dat je een denkfout maakt, het lijkt alsof de uitgang ook is voorzien van weerstandsbank. Dan schakelt inderdaad het relais niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Martin,wat bedoel je met de uitgang.!!!

Op Oc32/5 zit pin 1 t/m 8 , 9 t/m 16 >15 volt sinkdrivers, pin 17 t/m 24 weerstandsbank>7,5 volt en pin 25 t/m 32 sinkdriver > 7,5 volt

W8 en W9 schakelen wel,de beteffende W28 A en B draden zitten niet op de wissel zelf gesoldeerd,maar 2 cm verderop aan een stukje rails dat is verbonden is met de W28(zie foto)zo ook de P draad

Groetjes,Ton

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Ton,

Ik probeer vanachter een toetsenbord jouw probleem te begrijpen en mee te denken aan een oplossing. Ik kan niks nakijken en meten. Wat ik bij me eigen baan wel kan doen als ik een probleem heb.
Ik kan jouw persoonlijk niet, en weet dus ook niet wat jouw opgebouwde kennis is van Dinamo.

Dit is bij sommige technische vragen lastig, om toch een stappen plan te hebben heb ik naar de handleidingen van DTS verwezen. Zodat ik eigenlijk iets vastigheid heb je weer verder te helpen.

Maar nu verder met jouw probleem.

Als jij handmatig in OC32 configuratie de Servo test, gaan dan het relais wel over???
Met vriendelijke groet, Mark

Ton Machielsen
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 aug 2021, 11:43

Bericht door Ton Machielsen »

Marksintpancras schreef: 09 dec 2021, 20:22 Beste Ton,

Ik probeer vanachter een toetsenbord jouw probleem te begrijpen en mee te denken aan een oplossing. Ik kan niks nakijken en meten. Wat ik bij me eigen baan wel kan doen als ik een probleem heb.
Ik kan jouw persoonlijk niet, en weet dus ook niet wat jouw opgebouwde kennis is van Dinamo.

Dit is bij sommige technische vragen lastig, om toch een stappen plan te hebben heb ik naar de handleidingen van DTS verwezen. Zodat ik eigenlijk iets vastigheid heb je weer verder te helpen.

Maar nu verder met jouw probleem.

Als jij handmatig in OC32 configuratie de Servo test, gaan dan het relais wel over???
Wat bedoel je handmatig in OC32 conf. de servo test doen!!!

Ik heb de servo aangesloten en die werkt via de weerstandsbank(pin 5.20) op de oc32,maar het relais dat de polarisatie (pin 5.27) moet doen schakelt niet,led blijft rood branden.
P draad op P van het relais
A draad op A v h relais
B draad op B v h relais

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ton,

Ik proef een aanvallende toon richting Mark, hij probeert je gewoon te helpen. Graag hier rekening mee houden, we houden dit forum graag vriendelijk.

Als het relais het niet doet, kan het zijn dat je een paar fouten hebt gemaakt. De eerste wat je eens kan controleren:

- Zit de sink driver goed in de bank, Vervang deze eens
- Meet je wat op de voedingen van het relais, pak eens een ander relais

Groetjes
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ton Machielsen
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 aug 2021, 11:43

Bericht door Ton Machielsen »

DTS schreef: 10 dec 2021, 10:58 Ton,

Ik proef een aanvallende toon richting Mark, hij probeert je gewoon te helpen. Graag hier rekening mee houden, we houden dit forum graag vriendelijk.

Als het relais het niet doet, kan het zijn dat je een paar fouten hebt gemaakt. De eerste wat je eens kan controleren:

- Zit de sink driver goed in de bank, Vervang deze eens
- Meet je wat op de voedingen van het relais, pak eens een ander relais

Groetjes
Oke, Martin, sorry voor de aanvallende toon op Mark.

Het probleem is opgelost,naar jou advies om de sink driver te vervangen, en het werkt nu!!!

ik heb 2 relais in de bestelling staan bij je,samen met de Peco-wissel

Bedankt,voor je advies,Martin

Fijn weekend

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Graag gedaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “Digitale modelspoor”