Huisjes weatheren

Serge
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2021, 19:09

Huisjes weatheren

Bericht door Serge »

Hallo Allemaal,

Begin oktober heb ik bij DTS een workshop weatheren voor huisjes gevolgd. Voor mij een leuke manier om kennis te maken met de verschillende technieken.

Tot die tijd was ik alleen voorzichtig bezig met een laagje verdunde verf op de daken, maar met de kennis van nu heb ik een huisje volledig behandeld.

Ik ben begonnen het verven van verschillende delen. Deels om de kleur aan te passen en deels om de kleuren wat matter te maken. Vervolgens heb ik delen met een lichte wash behandeld ( de zijmuren) en de rest met een deels verdunde donker wash. Pas daarna heb ik het huisje gebouwd.

Vervolgens heb ik het dak en het houtwerk met drybrush behandend en tenslotte heb ik nog wat accenten gezet met een wash en poeder.

Wat vinden jullie er van? Mochten jullie nog tips hebben voor verbetering, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

SergeAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk


Weatherman
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:37

Bericht door Weatherman »

Dat ziet er al goed uit hoor. Op de foto lijkt t dak alleen nogal wit uitgeslagen, of was dat je bedoeling?

Maar sowieso goed bezig!

Jeroen

Serge
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2021, 19:09

Bericht door Serge »

Dank je Jeroen.

Het dak heb ik inderdaad bewust met drybrush en poeders behandeld, het is geworden zoals ik het in gedachten had. Maar op de foto lijkt het dak witter dan het in werkelijkheid is.

Met vriendelijke groet,

Serge

Plaats reactie

Terug naar “Laat je werk zien”